Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Aangeboden: Mafell deuvelaar

Wegens overcompleet biedt ik mijn Mafell DUO deuvelaar te koop aan.

De Mafell DD40 is weinig gebruikt, er zitten frezen bij voor 6, 8 en 10 mm deuvels. De maximale deuvel grootte is 12 mm.

De advertentie staat ook op marktplaats en kan je vinden door als trefwoord dd40 in te typen.
    Ik laat hem een week of twee staan op marktplaats, eventuele geïnteresseerden op dit forum krijgen altijd voorrang op marktplaats biedingen.

De Deuvelaar kan getest en opgehaald worden in Dordrecht

Joep van der Linden

IMG_5935 level_resize.jpg
    IMG_5937 level_resize.jpg
    IMG_5939 level_resize.jpg
    IMG_5940 level_resize.jpg
    IMG_5942 level crop_resize.jpg
    IMG_5941_resize.jpg
    IMG_5943_resize.jpg
    IMG_5944 level crop_resize.jpg
    IMG_5938_resize.jpg
    Laatst gewijzigd door jjjlll; 02-12-13 om 16:36.

Volgens marktplaats bieden vanaf € 375,-

Klopt,
    de ondergrens op marktplaats 375 Euro, scheelt mij de grapjassen die 25 Euro willen bieden.
    Ik heb niet echt een idee wat een Mafell duo zou moeten opbrengen, er zijn er weinig in omloop, Mafell is nog geen Festool wat aantallen betreft.
    Ik verwacht dat hij tussen de 400 en 500 Euro gaat opbrengen

Joep

zijn er ook 5mm freesjes voor te krijgen zodat een gatenrijboring gemaakt kan worden? ik heb geen ervaring met de machine en kan de eventuele mogelijkheid voor het maken van gatenrijen nergens terug vinden

jawel, de 5 mm freesjes zijn standaard leverbaar, kosten iets van 23 Euro per stuk.

http://www.toolnation.nl/catalog/pro.../id/40586?s=qw

Om een gatenrij te maken heb je minimaal twee opties:

1. de Mafell deuvel liniaal kopen, ideaal als je de deuvelaar veel gebruikt, en veel gatenrijen maken, maar, kost weer geld.
    2. Als je niet teveel gatenrijen maakt, zou ik zelf een malletje maken, boor de eerste 2 gaten, zet de mal met een pin (boortje 5 mm) in het eerste gat, en boor vervolgens gat 3 en 4, zet de mal in gat 3, en boort gat 5 en 6, enzovoort. Ik heb zoiets wel liggen, maar dat was meer een experiment, met een 6 of 8 mm boortje meen ik, om te kijken of dit voldeed; ja dus

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Er zijn ook goedkopere freesjes dan die van Mafell. Ik heb een keer een bovenfreesje besteld, en kreeg bij toeval een geleverd met een plat vlakje, die past in de dd40. Kostte iets van 15 euro.

De deuvellineaal gebruik ik eigenlijk niet. Is vast wel handig voor gatenrijen, maar voor verbindingen is een potloodstreepje sneller en nauwkeurig genoeg.

Wat zijn die drie kunststof dingen linksonder op de tweede foto?

Ik mis in deze set de rode plastic hulpstukjes voor de verschillende randafstanden?
    tourilloneuse-portative-mafell-dd40-p_2.jpg

Bytel,
    die drie plastic dingetjes±
    ik heb even gekeken, heb ze namelijk nooit gebruikt.
    het oranje staafje past op het lijmflesje, dat je kunt afsluiten met de groene deksel.
    Aan het uiteinde van het oranje staafje zitten twee gaatjes, zodat je de lijm in het deuvelgat kunt sproeien, neem ik aan.
    Met het rode dekseltje sluit je het flesje af.

Die plastic hulpstukjes zitten er niet bij, en hebben er ook niet bij gezeten, dit model heeft daar geen uitsparing voor aan de zijkant.

Joep

De Mafell Duo is verkocht.

Joep

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten