stukje haardhout

nyckle

Actieve deelnemer
21 mei 2010
359
27
Bij fam. Kon ik een stukje haardhout meenemen. Ik denk eiken met slaap.

getemd wild.jpg
 

Bep

Actieve deelnemer
27 sep 2010
199
1
Ik moest eerst goed kijken hoe het zat maar er staat wat achter.....
Welk hout is het?
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Nyckle.
Ik zie een prachtige geel gebeitste eiken pot met karakter: de natuur spat eraf.
Daarin/bovenop zie ik een afgerond deksel met puntige knop op eigen rond voetje.
Ik heb er nu al een paar dagen naar gekeken en het bevalt me steeds minder: alle onderdelen concurreren met elkaar.
Laten we nu eens uitgaan van die mooie eiken pot met zijn wilde randen. Dat is het hoofdontwerp - dat wil je laten zien.
Leg daar nu eens onder de rand dus op twee-derde hoogte (dus onder de rand) een platte zwarte schijf in als deksel en in het deksel een kort stukje dik sisal touw - stuk roestige dikke spijker - een koperen kram - een stukje oud prikkeldraad of vul maar in. Geef de pot dus alle eer is mijn reactie.
Zo maar wat gedachten die bij mij opkwamen bij het zien van deze mooie pot.
vr.gr. Jan Pranger.
www.arstorno.nl
 
Laatst bewerkt:

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Ik snap wat je zegt Jan, maar ik vind die concurrentie de pot juist spannend maken. Aan de ene kant heb je de woeste wilde pot en aan de andere kant de bijna pagode-achtige deksel. Cultuur omsloten door natuur: ik vind 't mooi.
 

nyckle

Actieve deelnemer
21 mei 2010
359
27
Beste Jan,

Een uur nadat de pot de werkplaats verliet, was hij verkocht....Ook nog voor een heel mooie prijs.

Ik was zelf al niet tevreden over het deksel. Het is ook te hoog. Daardoor valt het oog teveel op het deksel en niet op de pot. Goed al doende leert men.
De afwerking is met blanke meubelolie overigens. Het toont op de foto iets geler, dan de echte pot is.

Nu maar weer opzoek naar een ander stuk hout, en diezelfde "fouten" niet weer maken. Bedankt voor je kritiek! Hier kan ik wat mee.

Mijn werkplaats heeft uitbreiding gekregen. Ik ben nu ook in bezit van een lintzaag. (Anders had ik deze pot nooit zo gekregen denk ik. In elk geval niet zo snel)
 

mootje

Post veel
31 dec 2010
820
0
zuid-holland
ik vind m heel apart, weet niet te zeggen hoe. vind de kleur wel mooi en ik denk dat ik m mooier vind, zonder deksel.
helaas kun je daar geen foto meer van maken. wel goed voor de handel ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.