top van zaagtafel

Benensam

Actieve deelnemer
27 nov 2013
87
0
Ik heb een Bosh GTS 10xs (super zaagtafel trouwens) en vroeg me af hoe ik best het topblad bescherm tegen slijtage.
 
A

Athanor

Guest
Een smiley erbij is een kleine moeite Jeroentje!

Nu laat je het aan Joop over....


Fons
 
Laatst bewerkt:

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.280
215
't hoofd van Overijssel
Een smiley erbij is een kleine moeite Jeroentje!

Nu laat je het aan Joop over....


Fons

Maar ik meen het wel. Hoe vaak lopen we niet te kwijlen bij leveranciers van mooie spullen. Nu heb je zo iets thuis staan. Dat is wel heel erg eco. Geen autorit meer naar de leverancier en je kan er op elk moment van genieten. De leverancier heeft van die verschrikkelijk openingstijden. Vind dat niet om te lachen dat is om te genieten.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Ik moest ff google'n welke zaag dit precies was. Het blad lijkt uit alu gemaakt te zijn. Ik heb zelf ook een alu topblad op mn zaagtafel. Deze wordt relatief veel gebruikt en heeft haast geen slijtage.

Het belangrijkste lijkt me om goed te kijken naar het hout wat je gaat zagen. Werk je veel met hergebruikt materiaal check dan goed op nietjes,spijkers ed. Verder zou een "glij-middel"ook wel helpen maar ik weet niet hoe dit icm aluminium gaat. Hoe makkelijker het hout glijdt, hoe minder wrijving, hoe minder slijtage....
 

Blom3dd

Actieve deelnemer
31 okt 2013
666
1
Stad Groningen
Op mijn electrabeckum pk250 zit ook een alu blad met ribbeltjes er is wel een stukje ingesleten. Beetje kaarsvet op het vlak van je schaaf dan kan het ook geen kwaad op het blad van je zaagtafel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.