Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: top van zaagtafel

top van zaagtafel

Ik heb een Bosh GTS 10xs (super zaagtafel trouwens) en vroeg me af hoe ik best het topblad bescherm tegen slijtage.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Niet gebruiken en alleen bewonderen.
    Jeroentje

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPAJS Bekijk Berichten
    Niet gebruiken en alleen bewonderen.

Athanor
    Guest
    Een smiley erbij is een kleine moeite Jeroentje!

Nu laat je het aan Joop over....

Fons
    Laatst gewijzigd door Athanor; 30-11-13 om 17:13. Reden: Edit

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Athanor Bekijk Berichten
    Een smiley erbij is een kleine moeite Jeroentje!

Nu laat je het aan Joop over....

Fons
    Maar ik meen het wel. Hoe vaak lopen we niet te kwijlen bij leveranciers van mooie spullen. Nu heb je zo iets thuis staan. Dat is wel heel erg eco. Geen autorit meer naar de leverancier en je kan er op elk moment van genieten. De leverancier heeft van die verschrikkelijk openingstijden. Vind dat niet om te lachen dat is om te genieten.
    Jeroentje

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Ik moest ff google'n welke zaag dit precies was. Het blad lijkt uit alu gemaakt te zijn. Ik heb zelf ook een alu topblad op mn zaagtafel. Deze wordt relatief veel gebruikt en heeft haast geen slijtage.

Het belangrijkste lijkt me om goed te kijken naar het hout wat je gaat zagen. Werk je veel met hergebruikt materiaal check dan goed op nietjes,spijkers ed. Verder zou een "glij-middel"ook wel helpen maar ik weet niet hoe dit icm aluminium gaat. Hoe makkelijker het hout glijdt, hoe minder wrijving, hoe minder slijtage....
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2013
    Op mijn electrabeckum pk250 zit ook een alu blad met ribbeltjes er is wel een stukje ingesleten. Beetje kaarsvet op het vlak van je schaaf dan kan het ook geen kwaad op het blad van je zaagtafel.

Forum Rechten