Verslapen Beuken

harm

Actieve deelnemer
5 mei 2009
25
0
Ik heb op een expositie beuken met slaap erin gezien en wil dit gaan gebruiken in een kist, maar maar ben niet bekend met de nadelen hiervan. Het voordeel, de mooie tekening is duidelijk, maar ik ben eigenlijk op zoek naar meer informatie, waar je voor uit moet kijken met bewerken en hoe je het nadien het beste kunt behanden. Dus alle info is welkom.
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
446
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Het grote nadeel van hout met slaap is de brosheid ervan. Het is soms zo bros dat je het met je handen kunt afbrokkelen. Dat is wel iets om rekening mee te houden. Zie ook het topic 'verslapen berk' in het houtdraai gedeelte.
 

harm

Actieve deelnemer
5 mei 2009
25
0
Ja, dat had ik al gelezen. Ik ben vooral nieuwsgierig naar manieren om het wel goed te kunnen gebruiken, je ziet het immers toch in kasten en kleine meubels, dsu het moet kunnen door het waarschijnlijk op e.o.a. manier voor te behandelen af af te werken....
 

dopeling

Actieve deelnemer
16 mrt 2008
447
6
Arnhem
met hele dunne 'secondenlijm' kleurloos kun je de brosheid opheffen en verlijmen met het omliggende sterke hout.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.