werkbank

Susie

Nieuw lid
12 nov 2013
4
0
Hallo!
In het handenarbeidlokaal van onze school staan 4 oude werkbanken (ong. 50 jaar). Hiervan zijn de bankschroeven versleten. Een aantal ijzeren platen heb ik nieuw laten laten maken. Weet iemand of onderdelen voor deze bankschroeven nog ergens te koop zijn? Het merk van de werkbanken weet ik niet.
 

Bijlagen

  • Werkbanken 015.jpg
    Werkbanken 015.jpg
    88,4 KB · Weergaven: 745
  • Werkbanken 018.jpg
    Werkbanken 018.jpg
    98,9 KB · Weergaven: 741
  • Werkbanken 022.jpg
    Werkbanken 022.jpg
    67,4 KB · Weergaven: 744

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Ja, die zijn nog wel te krijgen. Kijk maar eens op http://www.baptist.nl/houtbewerkers/klemmen-en-lijmen/meubelmakersbankschroeven-en-werkbankspindels of http://nl.opitec.com/opitec-web/c/kawe/p/1. Bij Opitec hebben ze nog steeds dezelfde soort werkbanken in de verkoop en daar kan je de complete unit kopen voor € 160,- . Baptist verkoopt ook alleen de spindels, dan ben je goedkoper uit.

Succes!

Groet, Rob.

PS: overigens knap dat iemand die stuk heeft gekregen. Een mij bekende houthandelaar geeft bij bepaalde houtsoorten het advies ze niet toe te passen in de buurt van dienstplichtige soldaten en/of scholieren. Blijkbaar gaat dat ook op voor bankschroeven.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Een buur van mij heeft zo'n werkbank in stukken gezaagd om op te branden, ik mocht gelukkig de bankschroeven er af monteren en houden. Die liggen hier al een tijdje maar ik weet niet of ik er ooit iets mee ga doen. Ik weet wel niet of ze exact hetzelfde zijn als deze.
 

Susie

Nieuw lid
12 nov 2013
4
0
Inderdaad geweldig dit forum!
Ik ben met één versleten bankschroef bij Baptist gewesst. Daar werd me geadviseerd deze vraag op het forum te zetten.
De werkbanken bij opitec lijken erg veel op die van ons. Ik heb daar gevraagd naar losse spindels of T-stukken.

Dank voor alle snelle reakties!
Susie
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Opitec is oke, heb ik net zelf ontdekt, ook weer naar aanleiding van een tip op dit forum! Helemaal leuk, leveren snel en zijn niet duur.

Trouwens, Opitec is van orgine een toeleverancier voor scholen, zou je aan moeten spreken :)

Groet, Rob.
 
P

Pylk

Guest
Je kunt het ook bij De Beuk in Dokkum proberen, daar bestel ik voor onze school de werkbanken, bankschroeven enz. Ze leverden mij een poosje terug borgpennen voor de bankschroeven zonder daar kosten voor te rekenen. http://www.de-beuk.nl/?producten/
Vlak voor ik op deze vestiging kwam zijn de oude werkbanken vervangen door werkbanken van 2 bij 1 m van De Beuk. De oude zijn weggegeven :confused: ééntje heeft een paar jaar als kunst bij een collega in de tuin gehangen tot de werkbank verrot was. Zonde toch :mad:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Susie

Nieuw lid
12 nov 2013
4
0
Dank voor de tip. Zulke adressen zijn altijd goed.
Bij de Opitec leveren ze nieuwe t-stukken en spindels voor 20€ dus dat is voor mij de beste oplossing.
Inderdaad zonde om zo'n werkbank te laten verrotten, ze kunnen heeeel oud worden!
Groet Susie
 

tijsberentsen

Nieuw lid
10 apr 2015
1
0
Hoi, Ik had ook 2 vragen. Ik heb een nooitgedagt werkbank en daarvan is het gietijzeren onderdeel half afgebroken waar de spindel ingaat. Weet iemand of dat ergens los te koop is ? Want beetje zonde om een hele bankschroef te kopen voor dat onderdeel. En ik ben ook op zoek naar geschikte bankhaken (bench dogs) voor mijn werkbank grootte van de gaten bij het begin zin 3,1 bij 2,4 cm ongeveer weet iemand waar ik die kan kopen ook ?

B.v.d. Tijs
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.