Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Onderwerp: werkbank

werkbank

Hallo!
    In het handenarbeidlokaal van onze school staan 4 oude werkbanken (ong. 50 jaar). Hiervan zijn de bankschroeven versleten. Een aantal ijzeren platen heb ik nieuw laten laten maken. Weet iemand of onderdelen voor deze bankschroeven nog ergens te koop zijn? Het merk van de werkbanken weet ik niet.
    Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails Werkbanken 015.jpg   Werkbanken 018.jpg   Werkbanken 022.jpg  

Ja, die zijn nog wel te krijgen. Kijk maar eens op http://www.baptist.nl/houtbewerkers/...rkbankspindels of http://nl.opitec.com/opitec-web/c/kawe/p/1. Bij Opitec hebben ze nog steeds dezelfde soort werkbanken in de verkoop en daar kan je de complete unit kopen voor € 160,- . Baptist verkoopt ook alleen de spindels, dan ben je goedkoper uit.

Succes!

Groet, Rob.

PS: overigens knap dat iemand die stuk heeft gekregen. Een mij bekende houthandelaar geeft bij bepaalde houtsoorten het advies ze niet toe te passen in de buurt van dienstplichtige soldaten en/of scholieren. Blijkbaar gaat dat ook op voor bankschroeven.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Wat is dit toch een mooi forum. 1 Vraag van een nieuw lid en binnen een half uur twee antwoorden!

Wat is dit toch een mooi forum. 1 Vraag van een nieuw lid en binnen een half uur twee antwoorden!
    nota bene over een werkbank van 50 jaar oud :-)
    . . . Als er 1 gereedschap over de dam is staat zo je werkplaats vol . . .

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Een buur van mij heeft zo'n werkbank in stukken gezaagd om op te branden, ik mocht gelukkig de bankschroeven er af monteren en houden. Die liggen hier al een tijdje maar ik weet niet of ik er ooit iets mee ga doen. Ik weet wel niet of ze exact hetzelfde zijn als deze.

Inderdaad geweldig dit forum!
    Ik ben met één versleten bankschroef bij Baptist gewesst. Daar werd me geadviseerd deze vraag op het forum te zetten.
    De werkbanken bij opitec lijken erg veel op die van ons. Ik heb daar gevraagd naar losse spindels of T-stukken.

Dank voor alle snelle reakties!
    Susie

Als je er niets mee gaat doen ben ik erg geinteresseerd!!

Susie

Opitec is oke, heb ik net zelf ontdekt, ook weer naar aanleiding van een tip op dit forum! Helemaal leuk, leveren snel en zijn niet duur.

Trouwens, Opitec is van orgine een toeleverancier voor scholen, zou je aan moeten spreken

Groet, Rob.

Je kunt het ook bij De Beuk in Dokkum proberen, daar bestel ik voor onze school de werkbanken, bankschroeven enz. Ze leverden mij een poosje terug borgpennen voor de bankschroeven zonder daar kosten voor te rekenen. http://www.de-beuk.nl/?producten/
    Vlak voor ik op deze vestiging kwam zijn de oude werkbanken vervangen door werkbanken van 2 bij 1 m van De Beuk. De oude zijn weggegeven ééntje heeft een paar jaar als kunst bij een collega in de tuin gehangen tot de werkbank verrot was. Zonde toch
    Laatst gewijzigd door Pylk; 15-12-13 om 12:49.

Forum Rechten