Eerste draaibankje gekocht

Jesse

Actieve deelnemer
25 jul 2010
254
1
Gisteren druk in de weer geweest naar Liempde om een draaibank op te halen daarna bij Scheppie geweest voor nog wat dingen :eek:
Thuis alles in de werkplaats opgesteld en alvast een proefstuk gedraaid van stammetje brandhout uit de brandhoutbak.

Wat verslavend zeg.

20131127_175314.jpg
20131127_193642.jpg
20131127_193629.jpg

En even een filmpje:
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Jesse en mooi machientje. Laat nu de tafelpoten-opdrachten maar komen. En ook al de eerste cilinders gedraaid zie ik op de film.
Wanneer ga je op houtdraailes om snijdend te leren draaien? Kijk op www.houtdraaien.com voor een afdeling van Radius in jouw buurt.
Gefeliciteerd met deze aankoop. Daar kun je een hoop plezier van hebben.
Laat gauw maar eens wat draaiwerk zien.
vr.gr. Jan Pranger.
www.arstorno.nl
 

Jesse

Actieve deelnemer
25 jul 2010
254
1
Hoi jan, bedankt voor je reactie.
Ik moet nog veel leren hoor.

Je zegt snijdend draaien wat is het verschil met wat ik doe of deed op het filmpje?

Volgens Scheppie (remco) woon jij redelijk dicht bij mij in de buurt ik in westerhaar.
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.421
686
Emst
Veel succes met je draaibank en als je een paar lessen neemt leer je erg veel in korte tijd.
Je krijgt er dan nog veel meer plezier in.
 

Jesse

Actieve deelnemer
25 jul 2010
254
1
lijkt me leuk. rik nodigde me ook al uit. ik denk dat we dan de agenda's er maar eens bij moeten pakken ;)
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.245
292
Heelsum
Jesse gaaf man, verslavend is denk ik wel van toepassing op draaien, daarom begin ik er maar niet aan want kom nu al tijd tekort voor alles. en ruimte ik moet dus helaas keuzes maken. Zie dat de kopieer er ook al op zit inclusief de nieuwe knop, mooi hoor.
 

Jesse

Actieve deelnemer
25 jul 2010
254
1
yups en ik heb ff de 2 klemmen gemaakt vanmiddag van de m12 wat je meegeleverd had.
Hoop dat je de andere klem nog vind.
20131128_131627.jpg
 

Woodmann

Nieuw lid
23 sep 2013
21
0
Hoi jan, bedankt voor je reactie.
Ik moet nog veel leren hoor.

Je zegt snijdend draaien wat is het verschil met wat ik doe of deed op het filmpje?


Hallo Jesse,

Dat filmpje doet een beetje pijn aan mijn ogen :cool:

De basis van houtdraaien, voordat je de machine aanzet...
Zorg dat je een veiligheidsbril draagt of gelaatsbescherming (transparante kap).
Bestudeer welke houtsoorten er zijn en zorg voor een stofmasker...
sommige houtsoorten zijn zeker niet goed voor je neusslijmvliezen en de rest van je
luchtwegen. Gebruik een leren schort en zorg dat je géén loshangende of ruime kledingstukken
draagt. Gebruik een paar oordoppies.

Dat je plezier hebt in het draaien lijkt me duidelijk :D

Succes,
Woodmann
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Hallo Jesse.
Noem eens wat data, dan pik ik er wel één uit. Je kunt Rick gerust meenemen. Gaan we even een uurtje draaien. En dat gaat dan onderwijl zeker ook over veiligheid.
vr.gr. Jan Pranger.
 

Jesse

Actieve deelnemer
25 jul 2010
254
1
Hoi Jan,

Ik zal vandaag eens overleggen met rik of die er zin aan heeft ik wel iig.
Gisteravond mijn poten in de keuken nagemaakt in 50 cm om te oefenen, vandaag nog even wat erbij draaien kijken of ik ze ook met de hand allemaal gelijk kan krijgen. Wel zo belangrijk.

20131128_205519.jpg
 

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
Zo'n gelaatsscherm is inderdaad wel een prima ding om jezelf tijdens het draaien mee te beschermen, direct maar effe goegelen om te kijken waar deze besteld kan worden.
Mooie draaibank trouwens :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.