Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Post Gezocht: Kleine productie houtbewerking ( zie bijlage )

Beste mensen,

Met mijn mede studenten hebben wij een klein bedrijfje opgezet genaamd Rolling Company.
    Met één doel, een educatief, nuttig en een leuk product op de markt te zetten.
    In de bijlage zijn foto's te zien van een van de concepten. Het is een simpel mechanisme waar je je oortjes in kan oprollen waardoor ze niet in de knoop raken. Het moet luxe en kwaliteit uitstralen. Als snel kwamen we met het idee om het van hout te maken. In het concept is een rond exemplaar te zien, naar nader onderzoek is gebleken dat een ovale vorm beter is.

Het enige probleem is nog dat we bedrijf of iemand zoeken die het voor ons zou willen produceren.
    De eerste oplage zal 250 exemplaren bevatten. Over de prijs van de productie zal later worden overlegt.

Als u interesse en tijd heeft kunt u contact opnemen met
    Martijn@Rollingcompany.nl
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Senior Member
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Leuk idee, ik zou nog een uitsparing voorzien zodat de oortjes binnen de schijf vallen zodat je ze ook beschermd zitten.

Cas

Grappig. Ik denk dat ovaal lastig gaat worden. De eerste zijde niet maar de andere (smalle zijde) zal wel lastig worden met opspannen.

Educatief gaat het zeker worden. Nuttig en of mooi daar twijfel ik een beetje over aangezien het concept al zo oud is als de weg naar Rome. Het enige wat wellicht wat nieuwer is, is dat het van hout wordt. En daar kan je een specifieke niche markt mee aanspreken maar dan zou ik nog wel veel meer aan design doen en specifieke houtkeuze. Nu is het een goedkope jojo. Sorry voor dit wellicht negatieve comment maar je moet het zien als kritiek waar je verder mee kunt.

https://www.google.nl/search?q=opber...w=1680&bih=928

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Het ziet er een beetje uit als een verdwaald ruimtewezen met die oogjes.

Heren even van een andere zijde bekeken. Commercieel gezien zijn wij niet de doelgroep. Dus of wij houtwurmen het mooi vinden is niet zo belangrijk. Ik hoop dat de bedenker hier wel een onderzoek naar gedaan heeft. Wat de een mooi vind vind een ander lelijk. Ik vind het er best leuk uitzien.Kijk of je er een meerwaarde aan kan geven. Als voorbeeld zeg dat het van een speciale boom komt. Een die tijdens een storm op het terrein van de school is omgewaaid. Zo worden er aan christen veel klein draaiwerk verkocht van olijfhout uit Israël. Van de berg golgota. Je hebt zo een extra verkoop argument.
    Laatst gewijzigd door Wim Kluck; 27-11-13 om 20:49.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Ik zou meer denken om dit met een simpele 3D printer te laten maken.
    Jeroentje

Op een draaibank is het goed te maken, zeker rond.

Hallo Martijn,

Ziet er goed uit, maar er zullen niet veel ovaaldraaiers in Nederland te vinden zijn.

Mocht het hier niet lukken, kun je het nog altijd bij de oosterburen proberen. Ik zag gisteren op http://www.drechsler-forum.de een bijdrage van Woma over een prachtige ovale doos: Meine erste Dose - [Ovale Werkstücke], wellicht kan hij je verder helpen....

Groet, Chris

Ovaaldraaien is wel te doen, maar 250 stuks?

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten