Help ............ Rvs

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Ik heb jullie hulp nodig. Niet over hout, maar over rvs.
Ik heb een stukje rvs verknalt door er iets te hard met een schuursponsje overheen te gaan.
Resultaat: mooie fijne krassen maar niet passend bij de omgeving. Ik hoor het jullie zeggen: bemoei je als houtboer niet met metaal............
Dom, dom, dom maar nu. Het is maar een wasbak - maar toch.
Hoe politoer ik het gehele oppervlak weer netjes.
Er is vast iemand met glimmende kennis.
Bij voorbaat dank.
vr.gr. Jan Pranger.
www.arstorno.nl
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.502
Gaanderen
Ik heb eens een grote design wasemkap gekocht met krassen en deuken . Na vier uur waren de krassen en deuken weg en de kap mooi mat. Geen zin om zo'n groot oppervlak te polijsten. Maar in principe kan je gewoon schuren tot korrel 2000 geen stappen overslaan en dan verder met vloeibare poets. Niet moeilijk wel veel werk.
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.058
392
De rest ook met de spons ?
als je het polijst zit het ding bij normaal gebruik weer zo vol krassen
 

Woldenga

Actieve deelnemer
7 sep 2013
198
2
Warffum
Als je nog geen geld hebt om slijpstenen aan te schaffen kan je je beitels nog behoorlijk scherp krijgen met waterproof schuurpapier. Steeds fijnere korrel en dan kan je doorgaan tot zo'n fijne korrel dat je zo goed als aan het polijsten bent.
Zo kan je het dus ook wel doen met een RVS wasbak. Steeds fijnere korrel RVS schuurpapier en je krijgt vanzelf het beoogde resultaat.
 

roekie

Actieve deelnemer
11 apr 2012
85
0
om alles ruw(er) te krijgen kun je volgens mij het snelste met jif (hoe heet dat tegenwoordig, cif? :confused:) aan de slag, evt in combinatie met een boenmachine of zelfs schijfjes stof op de boormachine.
Als je het weer helemaal gepolijst zou willen krijgen zul je waarschijnlijk een uurtje of wat uit moeten trekken. Ook dan zou ik inzetten op de boen/polijstmachine. Pasta-tje er op en helemaal los gaan :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.