Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8

Help ............ Rvs

Ik heb jullie hulp nodig. Niet over hout, maar over rvs.
    Ik heb een stukje rvs verknalt door er iets te hard met een schuursponsje overheen te gaan.
    Resultaat: mooie fijne krassen maar niet passend bij de omgeving. Ik hoor het jullie zeggen: bemoei je als houtboer niet met metaal............
    Dom, dom, dom maar nu. Het is maar een wasbak - maar toch.
    Hoe politoer ik het gehele oppervlak weer netjes.
    Er is vast iemand met glimmende kennis.
    Bij voorbaat dank.
    vr.gr. Jan Pranger.
    www.arstorno.nl
    http://www.arstorno.nl [b:3c68c353]"hout-vormen"[/b:3c68c353]

Hallo Jan,

In het verleden heb ik dit ook eens uitgezocht omdat ik een stukje moest polijsten (achteraf niet gedaan)
    Er is wel veel op internet te vinden, onder andere deze pagina

http://www.polijstwinkel.nl/?mid=pro...ategorie_id=57
    Met een hamer past alles...

Ik heb eens een grote design wasemkap gekocht met krassen en deuken . Na vier uur waren de krassen en deuken weg en de kap mooi mat. Geen zin om zo'n groot oppervlak te polijsten. Maar in principe kan je gewoon schuren tot korrel 2000 geen stappen overslaan en dan verder met vloeibare poets. Niet moeilijk wel veel werk.

De rest ook met de spons ?
    als je het polijst zit het ding bij normaal gebruik weer zo vol krassen

Als je nog geen geld hebt om slijpstenen aan te schaffen kan je je beitels nog behoorlijk scherp krijgen met waterproof schuurpapier. Steeds fijnere korrel en dan kan je doorgaan tot zo'n fijne korrel dat je zo goed als aan het polijsten bent.
    Zo kan je het dus ook wel doen met een RVS wasbak. Steeds fijnere korrel RVS schuurpapier en je krijgt vanzelf het beoogde resultaat.

om alles ruw(er) te krijgen kun je volgens mij het snelste met jif (hoe heet dat tegenwoordig, cif? ) aan de slag, evt in combinatie met een boenmachine of zelfs schijfjes stof op de boormachine.
    Als je het weer helemaal gepolijst zou willen krijgen zul je waarschijnlijk een uurtje of wat uit moeten trekken. Ook dan zou ik inzetten op de boen/polijstmachine. Pasta-tje er op en helemaal los gaan :-)

heb mensen wel eens zien polijsten met gewone tandpasta

Senior Member
    Ingeschreven
    Dec 2012
    staalwol 000 moet je ook een eind mee komen en dan gewoon auto polijst middel.... en geduld

Cas

Forum Rechten