(goedkoopste) Duitse leverancier Festool ?

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik zat laatst een draadje te lezen (hier) en daar kwam een link voorbij waarbij opgemerkt werd dat een bepaald bedrijf de goedkoopste leverancier was mbt festool gereedschap (ging over een duits bedrijf)
Nu kan ik dat draadje (en de link) niet meer vinden

Iemand enig idee wie wat waar... dan kan ik eens het eea vergelijken of dat zin heeft
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
350
10
Rotterdam
Ik koop alle Festool accessoires bij Gerschwitz (http://www.gerschwitz.net).
Die zijn daar 30-40% goedkoper dan in NL, zelfs 1 doos 150 mm schuurpapier is incl. opsturen goedkoper.
Machines zijn maar 5-10% goedkoper, Bessey is er ook veel goedkoper.

Waarschijnlijk zijn er meerdere Duitse zaken met vergelijkbare lagere prijzen.
Maar over de snelheid en service van Gerschwitz ben ik zeer te spreken.
 
Laatst bewerkt:

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Ze lijken er wel verdacht veel op. Maar ik dacht die die van festool door bessey worden gemaakt. Wellicht dat metabo ze daar ook vandaan haalt. Maar de dikte van het stuk wat in de T-slots moet passen wil nog wel eens varieren. De nieuwere festool klemmen (de snelspanners)schijnen wat dunner te zijn.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Was het niet zo dat de metabo machines ook op de festool liniaal paste ? dan zou het bijna aannemelijk zijn dat andersom accesoires ook uitwisselbaar zijn ?!
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Service maakt niet veel uit, je kan het (als het goed is) gewoon direct aan festool sturen (3 jaar all-in)
Ik gun een ander ook wel wat, maar als het 100 euro scheelt, dan wordt het een ander verhaal
 

gompy58

Actieve deelnemer
15 jan 2013
315
1
Rechtstreeks aan Festool in Waddinxveen of Festool Duitsland.... Ik meen dat je bij de Duitse spullen naar Duitsland moet... Iets met paralel import bescherming enzo.. Is bijvoorbeeld ook het probleem bij Denon audio. Daar veeeeel goedkoper maar GEEN service te halen in Nederland, NERGENS.


Aan de andere kant...

de domino DF500 scheelt zo'n 160 euro... De duurste TS75 combinatie ongeveer 200 ... Dat tikt echt stevig door als je dat spul wilt...

en dan heb ik het nog ff niet over het verschil in het duurste kapex set... 1999 tov 2331...
 
Laatst bewerkt:

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Precies, die bedoel ik. Dat is een andere dan de zijn naamgenoot in Waddinxveen/Moordrecht.
En kijk dan eens links van dit bericht naar mijn woonplaats ;) Voor service heb ik mijn ATF65 naar Gouda gebracht (dat moest), en daarvandaan ging hij terug naar Waddinxveen. En vice versa.
 

Woldenga

Actieve deelnemer
7 sep 2013
198
2
Warffum
Ik hobby ook wel eens wat aan in hout in modelbouw formaat en heb daarvoor al een complete serie Proxxon machines. Ook zo'n merk die in Duitsland vele malen goedkoper is, ook als je ze per stuk laat versturen met verzendkosten erbij.
Goede link, net als bijv. www.beslist.nl hier in Nederland: www.idealo.de Is een site die heeeel veel (helaas niet echt alle!) online shops met elkaar vergelijkt en je zodoende de goedkoopste naar voren krijgt. Tuurlijk moet je dan nog wel even uitzoeken welke met verzendkosten erbij dan nog de goedkoopste is. Met het Festool gebeuren ook wel de moeite waar om het product daar even in te voeren dus.
Natuurlijk moeten we de hobbyshops hier in Nederland ook de centen gunnen. Dat doe ik wel met het kleine spul. De dure uitgaven doe ik over het algemeen toch liever bij onze oosterburen want dat scheelt snel enkele tientallen euro's. Waar je toch ook weer ander leuks voor kan kopen.
 

gompy58

Actieve deelnemer
15 jan 2013
315
1
Mijn Festool spul koop ik tegenwoordig allemaal in Zwolle bij van Rossum. Ik krijg daar stevige kortingen op allerlei gereedschap maar die service die ik daar krijg, fenomenaal. Dat is precies wat ik zocht en niet kreeg bij de festool afdeling van Baptist.

Onlangs ging mijn Frees 1400 in staking terwijl ik midden in een klus zat. Van Rossum gebelt of die kon helpen, terwijl de frees nog via Baptist was gekomen. Daar gaven ze aan dat het ding naar Waddingxveen moest maar ze zouden ff bellen voor me.
Ik kon per direct de machine naar Festool brengen. Daar aangekomen was de melding dat het volgende week wel klaar zou zijn, ook moest er betaald worden want ik zat net een maand buiten de 3 jaar..
Toen noemde ik de naam van Arrie, de verkoper van Festool bij van Rossum. Toen verandere alles. Koffie erbij en per direct werd de machine gerepareerd. Nieuw trekker unit en koolborstels en klaar. Rekening ging via van Rossum.


En dan is het wel de vraag... 200 euro korting en zelf maar hopen dat je het geregeld krijgt of weten dat je kunt terugvallen op service.

de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik denk dat ik toch voor het laatste kies. Het zijn wel enorme prijs verschillen, dat wel. Mijn ervaring is wel dat als ik aangeef dat die en die onderdelen voor die bedragen te koop zijn en of ze daar iets mee kunnen doen ik altijd een fair bod heb gekregen. En ook al matchen ze het niet altijd, dan toch maar de service.

Ik houd van korting, zeer, maar service van vroeger... das ook wel weer een boel waard.
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Voor hulpstukken is Duitsland ideaal. Ik heb daar mijn LR-32 systeem met 3m rail vandaan gehaald. Aan de hulpstukken kan weinig stuk gaan waarvoor garantie zou moeten gelden.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Ik kon per direct de machine naar Festool brengen. Daar aangekomen was de melding dat het volgende week wel klaar zou zijn, ook moest er betaald worden want ik zat net een maand buiten de 3 jaar..

Toen noemde ik de naam van Arrie, de verkoper van Festool bij van Rossum. Toen verandere alles. Koffie erbij en per direct werd de machine gerepareerd. Nieuw trekker unit en koolborstels en klaar. Rekening ging via van Rossum.

Ik houd van korting, zeer, maar service van vroeger... das ook wel weer een boel waard.

Ik vind dit een beetje een gênante vertoning eerlijk gezegd en niks met service te maken hebben, hoezo maakt het uit waar je de machine gekocht hebt...geeft het merk nou goede service of niet, en blijkbaar is een maand erbuiten een goede reden om een flinke rekening te sturen?
 

Hein5689

Nieuw lid
21 okt 2013
21
0
Sassenheim
Ik begrijp wat je zegt, maar bij een prijsverschil van E 200,= is dat geen service meer maar een dienst die al in de verkoopprijs is opgenomen. Los van alles vind ik (voor wat het waard is) dat garantie internationaal zou moeten gelden, voor reparaties buiten garantietermijnen moet je -uiteraard- betalen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.