(goedkoopste) Duitse leverancier Festool ?

gompy58

Actieve deelnemer
15 jan 2013
315
1
Ik vind dit een beetje een gênante vertoning eerlijk gezegd en niks met service te maken hebben, hoezo maakt het uit waar je de machine gekocht hebt...geeft het merk nou goede service of niet, en blijkbaar is een maand erbuiten een goede reden om een flinke rekening te sturen?

Ik denk dat het altijd zal uitmaken welke dealer er iets regelt. Het is als je kinderen, je houd van allemaal evenveel maar die ene doet je net iets meer. Bij klanten, de dealers dus, is het niet anders. Voor die dealer die veel omzet kan er net ff iets meer gedaan worden dan die ene die niemand kent ...

En wat de nota betreft... het was 90 euro ex btw voor montage van een nieuw trekkersysteem en vervangen van de koolborstel. Dat trekker ding kost iets van 5 tientjes los en koolborstel... geen idee. Dat moet er dan nog in en dan kom je op die 90 ex. Van rossum heeft de btw voor zijn rekening genomen. Toch weer netjes. Deden ze uit zichzelf en dat geeft je toch een beetje een gewaardeerd gevoel op de eoa manier.

Was ik goedkoper uitgeweest door het er zelf in te zetten? misschien maar dan moet het wel ergens op de plank liggen... En die koolborstels, daar had ik zelf niet eens aan gedacht. Die bleken overigens wel bijna op te zijn. Nieuwe borsteltjes merk je wel trouwens... Lijkt meer kracht en iig weer constanter.


Ik snap de gedachte dat bij 200 prijs verschil het dus gewoon een betaalde dienst is. De service zie ik in deze in het geval dat de dealer er tijd in stopt om iets heel snel te realiseren...
 

Peter Neijts

Actieve deelnemer
11 jul 2011
154
8
Weten jullie ook een goedkopere Duitse leverancier in de grensstreek? Gerschwitz is een beetje ver (rijden), zeker als ik ook apparatuur wil bestellen.
 

Botte Bijl

Actieve deelnemer
16 dec 2011
202
0
Finland
Ook ik wil graag reageren betreffende de garantie.

Sinds een jaar of drie koop ik m'n Festo's lokaal en krijg daar Gerschwtz prijzen voor de machines die ik er koop . Verbruiksmaterialen onderhandel ik niet over en betaal vaak (bijna) de volle prijs. Tot voor drie jaar terug heb ik wel eens bij Gerschwitz gekocht en m'n Rotex (daar gekocht) kreeg kuren. Met het Festo service punt in Finland gebeld en aangezien het gereedschap geregistreerd was kon de machine hier ge-serviced worden. Free of charge.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Iets meer dan een jaar geleden had ik bijna tegelijk bij Gerschwitz het accessoire pakket besteld voor de carvex decoupperzaag (met nog andere zaken) en in een andere onbekende Duitse winkel "Zeibig" de centrotec set (die had Gerschwitz toen niet)
Toen het Gerschwitz pakket aankwam mankeerde het pennetje voor het cirkel mal, dat kost maar een paar € maar toch. Dat gemeld aan Ger, die zijden dat ik goed moest kijken in de doos of het niet los lag, wat ik natuurlijk al gedaan had. Toen weer gemaild om te horen dat het onmogelijk was en nog een mail later begreep ik dat ze het geen barst kon schelen.
Bij het centrotec pakket van Zeibig mankeerde de extra lange bit houder, dit gemaild naar de verkoper (dit is al een duurder stuk dus ik dacht dit kan ik toch niet bewijzen dus...) En ik kreeg geen reactie maar 2-3 dagen later lag kwam het met de post...
 

stefke

Actieve deelnemer
21 mrt 2009
251
11
Ik heb hier www.maschinenhandel-kimpfbeck.de zojuist een Festool OF 1400 besteld à 421 € excl.
Heb deze middag bij mijn "vaste " leverancier prijs gaan vragen en dit was 553.00 excl. en 10 % van de aankoopsom aan toebehoren. Dus toch een kleine 100 € verschil, persoonlijk vind ik dit toch wel het overwegen waard.
Nu wachten op de levering natuurlijk.
 

buzz

Nieuw lid
11 nov 2013
1
0
Ik zat laatst een draadje te lezen (hier) en daar kwam een link voorbij waarbij opgemerkt werd dat een bepaald bedrijf de goedkoopste leverancier was mbt festool gereedschap (ging over een duits bedrijf)
Nu kan ik dat draadje (en de link) niet meer vinden

Iemand enig idee wie wat waar... dan kan ik eens het eea vergelijken of dat zin heeft

ik heb al goede deals gedaan bij https://www.rubart.de.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Toxiq heeft zo een beetje wel alles wat hij nodig heeft en inmiddels ook geen centen meer :)
5 jaar....Wat vliegt de tijd he
 

Puff

Actieve deelnemer
30 apr 2018
380
71
Er was toch na Rubart.de een tijdje geleden nog een duitse site die veel Festool aanbood?
Ik ben m vergeten in m'n bookmarks te zetten.

Ik kan m met de zoekfunctie ook niet meer vinden......hebben jullie nog een idee?
T scheelde echt behoorlijk met Nederland.
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
350
10
Rotterdam
Kijk eerst altijd even op Idealo voor de goedkoopste.
Echter niet iedere dealer (o.a. Gerschwitz) mag/kan meer elektrische machines aan NL leveren, heeft te maken met EU regels over verwijderingsbijdrage.
Alle andere onderdelen en accessoires zijn verder geen probleem.

Iemand was mij blijkbaar met voor met dezelfde info.
 
Laatst bewerkt:

haasjetik

Actieve deelnemer
20 aug 2009
460
30
Bollenstreek
Echter niet iedere dealer (o.a. Gerschwitz) mag/kan meer elektrische machines aan NL leveren, heeft te maken met EU regels over verwijderingsbijdrage.
Heb daar eens met Gerschwitz over gecorrespondeerd. Om te mogen leven moeten ze zelf wat doen of betalen (daar ben ik even van af). En dat willen ze niet. Andere bedrijven willen het wel, dus het kan/mag wel.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.760
733
Enschede, Twente
Heb daar eens met Gerschwitz over gecorrespondeerd. Om te mogen leven moeten ze zelf wat doen of betalen (daar ben ik even van af). En dat willen ze niet. Andere bedrijven willen het wel, dus het kan/mag wel.

Rubart levert ook gewoon de elektrische artikelen. En ze zijn net nog wat goedkoper dan Gerschwitz (die trouwens weer sneller levert, wat ook iets waard is). Maar goed: je kan je browserscherm opdelen, dus diverse leveranciers naast elkaar zetten is een fluitje...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.