Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 21

Gevraagd: Vlakvandiktebank

Ik ben op zoek naar een degelijke vlakvandikte welke in ieder geval 300mm of breder aan kan. Budget max 500.
    Mocht er iemand iets te koop hebben of weten te staan hoor ik het graag.

Gr Rick

Een degelijke vlakvandikte die 30cm doet en voor 500? Dan zou ik goed MP afstruinen naar een 2e hands want voor 500 word dat "degelijk" wel een stuk lastiger, en wat was je er van plan mee te doen?

@Resetter, er moet in ieder geval een meter of 10 eiken van 50mm dik doorheen. In de toekomst voor diverse werkzaamheden (hobby). Ik heb een beetje rondgekeken op marktplaats maar kon nog niet goeds vinden. Ik wil niet een metabo of vergelijkbaars. Wat zijn de merken en modellen waar ik het beste naar kan zoeken volgens jou? Scheppach heb ik een aantal keer langs zien komen.

Dank voor de hulp!

gr Rick

Scheppach heb je voor 300mm de HMC-3200 nodig en die vind je niet vaak op marktplaats en zeker niet voor 500 euro. Dan moet je eerder aan 800-1200 denken al naar gelang de leeftijd en staat.
    . . . Als er 1 gereedschap over de dam is staat zo je werkplaats vol . . .

800-1200 is net even boven budget. Wat is de maximale schaafbreedte van een Scheppach HM2? Ik vond deze op MP: http://link.marktplaats.nl/731245953
    Dit ziet er netjes uit volgens mij. Wellicht dat ik consessies moet doen aan de breedte om een goede machine te kopen.

Kijk eens naar een wat oudere Robland. Die hebben vaak een behoorlijke breedte en zijn verder niet stuk te krijgen. Ik heb ook een oude machine staan, wat opgeknapt/schoongemaakt en voldoet nu prima.

Ik vond deze op MP: http://link.marktplaats.nl/731245953
    Dit ziet er netjes uit volgens mij.
    Die machine ziet er niet netjes uit, bieden staat nu op 425 en dat zou ik er zeker niet voor overhebben.
    . . . Als er 1 gereedschap over de dam is staat zo je werkplaats vol . . .

Ik probeer wat informatie te vinden over de schaafbreedte van de HM1 en HM2. Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Ik krijg vooral posts over scheppach (uiteraard) maar niets over de eigenschappen. Ik geloof dat Scheppie een soort van expert is En hoe kijken jullie tegen deze advertentie aan http://link.marktplaats.nl/751328196 ?

@Avos: Ik heb nog geen 'kleine' machines kunnen vinden van Robland.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2013
    Ik heb een inca 343 132 en ben er erg blij mee is 22cm breed geloof ik. Groot voordeel is dat het een erg simpel ontworpen ding is.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door keizer1 Bekijk Berichten
    Ik probeer wat informatie te vinden over de schaafbreedte van de HM1 en HM2....
    HM2: 260/250mm, zie bijgevoegde handleiding van de Scheppach HM2 KOMBI.
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden

Forum Rechten