Roll top desk

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Erg cool werk.
Ik heb de hardware folder van veritas besteld en daar staan de vreemdste hardware onderdelen in. Misschien ook wel de sloten die je zoekt.

Toeval wil dat er een maand of twee geleden iemand uit Canada was langsgekomen om mijn werkplaats te bezoeken. Hij kende mij via de MFTC werkbank en was op doorreis en wilde mij bezoeken. Hij vroeg toen of ik iets van Lee valley wou hebben omdat hij vlakbij woonde.
En ik kon niets vinden dat mij toen interesseerde!

Hij had dit wel mee als cadeau, ik dacht dat het een gadget was maar het werk indrukwekkend goed.
Als ik er nog eens bouw dan koop ik zeker dit soort, maar op deze meubel heb ik na overleg met de klant een gewoon slot ondersteboven gemonteerd. Die vond het niet erg om de sleutel er omgekeerd in te moeten steken.

ik heb sommige delen van de bouw gefilmd, dat doe ik wel vaker als ik iets speciaals maak. Maar ik vind niet altijd de tijd om er een video van samen te stellen. Als het er van komt dan post ik het hier, ik zal in ieder geval foto's tonen van de afgewerkte meubel. Vandaag heb ik niet veel kunnen doen want ik heb weer bomen zitten planten!
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Als er weer een iemand zegt:' er zijn hier geen vakmannen meer in de buurt', kan ik antwoorden: ééntje toch.
Mooi meubel.
 

franksken

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
423
20
Drongen, Belgie
Toeval wil dat er een maand of twee geleden iemand uit Canada was langsgekomen om mijn werkplaats te bezoeken. Hij kende mij via de MFTC werkbank en was op doorreis en wilde mij bezoeken. Hij vroeg toen of ik iets van Lee valley wou hebben omdat hij vlakbij woonde.
En ik kon niets vinden dat mij toen interesseerde!

Hij had dit wel mee als cadeau, ik dacht dat het een gadget was maar het werk indrukwekkend goed.
Als ik er nog eens bouw dan koop ik zeker dit soort, maar op deze meubel heb ik na overleg met de klant een gewoon slot ondersteboven gemonteerd. Die vond het niet erg om de sleutel er omgekeerd in te moeten steken.

ik heb sommige delen van de bouw gefilmd, dat doe ik wel vaker als ik iets speciaals maak. Maar ik vind niet altijd de tijd om er een video van samen te stellen. Als het er van komt dan post ik het hier, ik zal in ieder geval foto's tonen van de afgewerkte meubel. Vandaag heb ik niet veel kunnen doen want ik heb weer bomen zitten planten!


Prachtig gedaan Benchworks! Ik wist niet dat je ook toeristen ontving voor een rondleiding in je werkplaats, maar als dat ook Belgische mogen zijn, ben ik wel geïnteresseerd:D
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Of.... een houtdag bij rick, een workshop bij benchwork (incl rondleiding)
1 feestje per jaar ga ik het echt niet op uithouden hoor :)
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
vergeet Mathieu en Ante niet he ;) Of wonen die al te ver?
Je hebt gelijk, Sam!
Maar voor de mensen is Bitsingen toch nog net iets dichter dan Alken:eek:
Maar ik heb nog een vraagje voor jou, Sam, als inwoner van Antwerpen.
Het ging hier over slotjes en waar ze te krijgen zijn. In het centrum van Antwerpen is er ook een winkeltje waar ze enkel sloten en toebehoren verkopen. Weet jij misschien de juiste gegevens?
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Heb vandaag de laatste laag olie erop gedaan en dan het beslag geplaatst. Ik ben redelijk tevreden met het resultaat, de roll top loopt vlot en alles is goed verlopen.
Nu weet ik dat het roll top gedeelte minimaal een dag of 2 extra werk is vergeleken met een gewone werkbank. Niet te onderschatten dus. Zou het populair worden dan maak ik waarschijnlijk permanente mallen om de delen sneller te maken. Dit keer heb ik er ook gemaakt om de gebogen delen te frezen en de groef waar het deksel in schuift uit te frezen.


P1020207.jpg


P1020206.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.