Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 12 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 116

Makita MLT 100 en Bosch PRO GMF 1600 CE verwerken in werktafel

Ik ben sinds een aantal maanden ingelogd op dit forum, en heb er al zeer veel van opgestoken.
    Ik wil nu een nieuwe werktafel maken waar een zaag en een frees in is verwerkt.
    Dat dit een moeilijke klus gaat worden weet ik nu al, maar eens moet het gebeuren hé. Ik hoop ook dat iedereen die dit project gaat volgen zijn eerlijke mening geeft, pos of negatief, alles zal ik overwegen.
    De tafel moet zeer multifunctioneel zijn voor het gene ik er mee wil doen.
    Het frame ga ik in elkaar lassen van ijzer om alles zeer sterk te hebben.
    Hier de eerste plaatje die ik al heb.

De Makita

Waarom deze zaag?
    Omdat ik vond dat deze prijs kwaliteit het beste was, en ik niets 2de hands wilde kopen.

Na een grondige inspectie van meten enz, ben ik tot de ontdekking gekomen dat die toch niet zo juist zaagde als ik wilde hebben. Maar in mijn achterhoofd wist ik ook al dat je helemaal geen wonderen ma verwachten van een zaag van 475 euro.

Dus het gene wat me niet aanstond heb k er meteen vanaf gedraaid, en op de foto's te zien schoot er niet meer zoveel van over.

Als gleider ga ik de Incra miter 1000HD gebruiken.

Wat de frees betreft ga ik ook voor de Incra freesplaat met de nodige hulpstukken....... Met andere woorden, moet ik een paar duizend euro te veel hebben zou ik wel weten wat ik zou kopen van dit merk.

Hier kan je zo een beetje zien dat ik nog maar in een beginstadium ben qua opstellingen van de toestellen op mij oude tafel.
    Met wat afvalhout probeer ik wat een inzicht te krijgen van de ware grote van de tafel.

Hallo,
    Leuk project om uit te voeren.
    Ik zelf zou uit oogpunt van veiligheid het spouw mes niet verwijderen.

gr. Gert

Ik heb dezelfde zaagtafel alleen die van jou is nog een stuk schoner.
    Ben wel benieuwd naar het vervollg van je project.
    Ik ben begonnen met niets en het meeste heb ik er nog van over.

Nog een incra liefhebber. Heb iets soortgelijks gemaakt met de ls van incra erbij. Ziet er goed uit.

Die incra is inderdaad super, maar vind het raar alles in 1 tafel te bouwen.
    Volgens mij had je beter een grotere zaagtafel kunnen kopen en een freestafel.

Je bent nu toch niet zo wendbaar meer met de opstelling van je machines? Of zie ik dat verkeerd?

P.S. Wat is de aanschaf prijs van de incra?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim Kluck Bekijk Berichten
    Nog een incra liefhebber. Heb iets soortgelijks gemaakt met de ls van incra erbij. Ziet er goed uit.
    Ik heb juist eens naar u tafel gekeken en dat er goed uit.
    Ben je tevreden over de glijder?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jesse Bekijk Berichten
    Die incra is inderdaad super, maar vind het raar alles in 1 tafel te bouwen.
    Volgens mij had je beter een grotere zaagtafel kunnen kopen en een freestafel.

Je bent nu toch niet zo wendbaar meer met de opstelling van je machines? Of zie ik dat verkeerd?

P.S. Wat is de aanschaf prijs van de incra?
    Natuurlijk had ik liever een grote zaagtafel en freestafel gekocht, dat wilde dan zeggen dat ik een groot werkhuis had en, veeeeeeeeeeee centen.
    En geen van beiden heb ik.
    Wat de opstelling betreft heeft iedereen zijn eigen smaak denk ik en maar goed ook....
    De Incra kost 195 euro.

http://www.gereedschappro.nl/frees-t...-metrisch/1877

Rossi 46 wat bedoel je met glijder.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim Kluck Bekijk Berichten
    Rossi 46 wat bedoel je met glijder.
    Miter 1000 HD super nauwkeurige, hoekaanslag . Een hoekaanslag heet dat ding normaal. Wij nemen dat een glijder.
    Maar na wat Googelen zie ik ook dat dit HOEKAANSLAG heet.

Wat de werktafel aangaat, maak ik elke dag vorderingen qua opstelling van de zaag en de frees. Ik ben daar nu een paar uur per dag met bezig, en telkens ik iets veranderd heb, stop ik er mee en ga ik pas de volgende dag verder.
    Tussen het nadenken door probeer ik ook nog iets te maken.
    Hier heb ik een aantal ijzeren beugeltjes gemaakt wat in het ALU U profiel past.
    Wat stukken ijzer op lengte gezaagd.

Daarna met de slijpschijf alles een beetje op maat geslepen, en daarna alles mooi recht geschuurd op de schuurband tot alles mooi paste in het gleufje .

Dan gaten geboord en schroefdaad (M5) getapt, en alles voorzien van een likje verf.

Dit was dan het resultaat van een 6u werk. Deze dingen vreten tijd.
    De bedoeling van deze staafjes is, dat je er iets mee kan opspannen.

Hier een voorbeeld ...... De klemmen moet ik nog kopen of zelf maken.

Deze alu plaat is ondertussen ook toegekomen ....... Deze komt op mijn kolomboor te staan. Deze had ik eerst zelf willen maken met de bovenfrees, maar voor de prijs dat ik ze gekocht heb, kon ik er niet zelf voor beginnen .

Leuk om te lezen! Ik loop met vergelijkbare ideen rond voor een werktafel met combinatie van frees en cirkelzaag en dan met de spullen van incra erop. Qua frees heb ik een Triton gekocht. Voor de zaagtafel staat een axminster op de verlanglijst.

@Rossi 46; je schrijft dat je het frame van ijzer wil lassen. Heb je al eens gekeken naar aluminium systeemprofiel? Dit zijn kokerprofielen die speciaal gemaakt zijn voor machinebouw met veel verbindingsmogelijkheden. Voordeel is ook dat er een soort "t-track" in het profiel zit waarmee je kunt klemmen of geleiden.

Qua inspiratie zou je hier een kunnen kijken; http://festoolownersgroup.com/festoo...-in-progress)/

Forum Rechten