gezocht bepaalde serre joints

houtmannetje

Actieve deelnemer
27 mrt 2008
270
0
houtmannetje.nl
vroeger heb ik ze gebruikt maar ze zijn intussen versleten en ze worden niet meer door dezelfde fabrikant gemaakt, maar ik zoek serre joints die je op een driekwartduimse gaspijp kan schuiven
nu was ik op een japanse site aan het rondneuzen en kwam ik iets tegen wat er net zo uit ziet alleen andere kleur
zie foto
6130pFCw67WyGYaRpe6fzrY*DESy4iM-im5Uv4xQp5Fd3Ig=_l.jpg


weet iemand of dit hier in Nederland te koop is en waar???


grts, Houtmannetje
 

houtmannetje

Actieve deelnemer
27 mrt 2008
270
0
houtmannetje.nl
heee bedankt voor de tip
ik wist niet zo goed hoe ik met google moest zoeken maar heb ze nu ook gevonden van bessey
en die hebben geen draad nodig aan een kant van de pijp

http://www.fine-tools.com/klemm.htm#zield471

een groot voordeel van deze klemmen is dat ze op gaspijp 3/4 duims passen en die pijp is niet duur, een redelijk gewicht en neemt niet veel plaats in beslag standaard lengte 6 meterzaag ze op 2,5 meter door
en je kunt tot iets meer dan 3 meter klemmen
ideaal voor tafelbladen

grts, Houtmannetje
 

RobC

Actieve deelnemer
1 apr 2008
26
1
houtmannetje zei:
heee bedankt voor de tip
ik wist niet zo goed hoe ik met google moest zoeken maar heb ze nu ook gevonden van bessey
en die hebben geen draad nodig aan een kant van de pijp

http://www.fine-tools.com/klemm.htm#zield471

Een voor mij groot nadeel is echter de prijs : namelijk meer dan 4 x zo duur.
Voor heel wat minder kun je een loodgieter draad laten snijden op zo'n pijp.

houtmannetje zei:
een groot voordeel van deze klemmen is dat ze op gaspijp 3/4 duims passen en die pijp is niet duur, een redelijk gewicht en neemt niet veel plaats in beslag standaard lengte 6 meterzaag ze op 2,5 meter door
en je kunt tot iets meer dan 3 meter klemmen
ideaal voor tafelbladen

grts, Houtmannetje

Ik meen dat er bij de Lidl voor iets van € 39,95 laatst een set draadsnijders te koop was, dan kun je voor weinig geld elke lengte maken die je maar wilt. :cool:
 

Fedde

Actieve deelnemer
28 apr 2008
36
1
's-Hertogenbosch
houtmannetje zei:
vroeger heb ik ze gebruikt maar ze zijn intussen versleten en ze worden niet meer door dezelfde fabrikant gemaakt, maar ik zoek serre joints die je op een driekwartduimse gaspijp kan schuiven

Hoi,

ik ben ze ooit tegengekomen bij bij conrad.nl, ik kan ze nu zo gauw niet vinden...
Ik kan me herinneren dat ze toen 9,95 € per setje waren.
Hoop dat je ze nog kunt vinden...

Groet,
Fedde.
 

RobC

Actieve deelnemer
1 apr 2008
26
1
Fedde zei:
houtmannetje zei:
vroeger heb ik ze gebruikt maar ze zijn intussen versleten en ze worden niet meer door dezelfde fabrikant gemaakt, maar ik zoek serre joints die je op een driekwartduimse gaspijp kan schuiven

Hoi,

ik ben ze ooit tegengekomen bij bij conrad.nl, ik kan ze nu zo gauw niet vinden...
Ik kan me herinneren dat ze toen 9,95 € per setje waren.
Hoop dat je ze nog kunt vinden...

Groet,
Fedde.
Als je weet dat ze die dingen bij Conrad "metaal schroefklem" noemen is dat zoeken niet zo moeilijk meer. :lol:
 

houtmannetje

Actieve deelnemer
27 mrt 2008
270
0
houtmannetje.nl
ik heb die "metaalschroefklemmen" gevonden bij conrad, maar dat is denk ik niet stevig genoeg voor wat ik er mee wil doen, die van Bessey zijn denk ik wat ik zoek.
ik heb ook bessey lijmklemmen en daar zijn de spindels zeer goed van en daar twijfel ik een beetje aan bij die van conrad

maar bedankt voor het reageren
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
446
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Die van Conrad moet je zeker niet kopen, je kunt het aan de prijs wel zien. In het geval van dat soort gereedschap is een goede kwaliteit altijd duurder.
Daarnaast zijn ze van het merk Bruder Mannesman, en dat merk importeert zijn producten uit China en omliggende landen, en daar weten ze niet wat "staal" is. Grote kans dat zo'n goedkoop ding breekt bij een te hoge belasting.
 

houtmannetje

Actieve deelnemer
27 mrt 2008
270
0
houtmannetje.nl
Woodworker zei:
Die van Conrad moet je zeker niet kopen, je kunt het aan de prijs wel zien. In het geval van dat soort gereedschap is een goede kwaliteit altijd duurder.
Daarnaast zijn ze van het merk Bruder Mannesman, en dat merk importeert zijn producten uit China en omliggende landen, en daar weten ze niet wat "staal" is. Grote kans dat zo'n goedkoop ding breekt bij een te hoge belasting.

ik zag dat al op de fotos de spindels lijken op die van de lijmtangen uit de eurobakken
1 keer draaien en je hebt twee spindels of dat handeltje staat in een s. hmmmm?!?!? reserve?
 

houtmannetje

Actieve deelnemer
27 mrt 2008
270
0
houtmannetje.nl
bedankt voor alle tips die van de conrad worden het in ieder geval niet
ik ben door deze tips deze tegengekomen
irwin%20pipe%20clamp_200.jpg


deze zijn van Irwin en kunnen op een pijp zonder schroefdraad en dat is wat ik wil
dan kun je ze namelijk heel snel van een pijp van een meter op een van drie meter doen
dat is het handige van die dingen zonder draad

nu nog even uitzoeken waar je ze kan kopen
 

borre

Actieve deelnemer
14 jun 2008
538
63
munstergeleen (Lb)
Deze heb ik ooit bij baptist gekocht.Eveneens zonder schroefdraad. Ze staan niet op de website maar misschien verkopen ze ze nog.(Quickgrip powerpress)

Ed

Attached files
 

houtmannetje

Actieve deelnemer
27 mrt 2008
270
0
houtmannetje.nl
borre zei:
Deze heb ik ooit bij baptist gekocht.Eveneens zonder schroefdraad. Ze staan niet op de website maar misschien verkopen ze ze nog.(Quickgrip powerpress)

Ed

dit wordt dus niet meer gemaakt daar had ik een aantal sets van maar aan een college gegeven
omdat ie ze zo fijn vond en omdat ik een tijd van zijn werkplaats gebruik heb mogen maken toen dat nodig was
Ik dacht ach ik koop wel een paar nieuwe,,,,, niet dus

deze waren trouwens ook van Irwin

maar bedankt voor de tip
 
A

Athanor

Guest
Hierbij mijn eerste reactie als nieuwe deelnemer aan de groep.

Ik heb een paar maanden geleden zelf een vijftal pipeclamps gemaakt. De klemmen heb ik besteld bij Dieter Schmidt Fine Tools in Berlijn (verzending ging prima, in vier dagen in huis)
Ze zijn niet van Bessey, maar werken goed voor 13 eur. per stuk.

Ik heb de pijp gekocht bij Wildkamp, twee lengtes van 6 meter voor 100 eur. Daar moest ik wel zelf de draad op snijden. Bij nader onderzoek viel me dat tegen. De pijpfittersdraad die er in de klemmen zit loopt namelijk taps toe, volgens mij kom je er niet met een Aldi of Lidl draadsnijder. Er blijken speciale draadsnijkoppen voor te zijn. Uiteindelijk bleek de technische dienst op mijn werk een complete set te hebben en kon ik de draad tappen op een vrije middag in hun werkplaats. Wel spierballenwerk hoor! De klemmen bevallen goed voor het langere klemwerk. (zie foto van blad voor tuintafel)




Attached files
 
A

Athanor

Guest
Oke Houtmannetje, dat ben ik volledig met je eens, het heeft me ook nogal wat tijd gekost om het draadsnijden voorelkaar te krijgen en de snijkoppen zijn ook niet overal beschikbaar. Ik begrijp dat het niet bekend is of de eenvoudige klemschroeven nog verkrijgbaar zijn, vandaar het verslag over mijn bevindingen. Als iemand dat weet hoor ik het ook graag voor evt. aanvulling van mijn klemmen.

Fons
 

Tjeerd

Actieve deelnemer
22 apr 2008
438
56
Athanor zei:
....... (zie foto van blad voor tuintafel)

Ik heb eigenlijk wel belangstelling voor wat bijzonderheden over je werkstuk, de tuintafel.
Bijvoorbeeld, afmetingen, houtsoort, constructie blad (messing en groef koud tegen elkaar?) en onderstel, afwerking, bevestiging blad aan onderstel. Om zo eens wat te noemen.
Ik loop namelijk met plannen rond een tuintafel te maken en het onderstel uit RVS te laten lassen (vreselijk duur?). Blad mogelijk van kastje, eiken of robinia (zo min mogelijk met tropische hardhoutsoorten).
Graag antwoord van Athanor!

B. B. (= ben benieuwd), groet Tjeerd
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.