Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 25

gezocht bepaalde serre joints

vroeger heb ik ze gebruikt maar ze zijn intussen versleten en ze worden niet meer door dezelfde fabrikant gemaakt, maar ik zoek serre joints die je op een driekwartduimse gaspijp kan schuiven
    nu was ik op een japanse site aan het rondneuzen en kwam ik iets tegen wat er net zo uit ziet alleen andere kleur
    zie foto
    [img]http://links.pictures.aol.com/pic/6130pFCw67WyGYaRpe6fzrY*DESy4iM-im5Uv4xQp5Fd3Ig=_l.jpg[/img]

weet iemand of dit hier in Nederland te koop is en waar???

grts, Houtmannetje

Re: gezocht bepaalde serre joints

Hoi Houtmannetje, ik ben die pipe clamps nog niet in Nederland tegengekomen, maar wel bij onze oosterburen.

heee bedankt voor de tip
    ik wist niet zo goed hoe ik met google moest zoeken maar heb ze nu ook gevonden van bessey
    en die hebben geen draad nodig aan een kant van de pijp

http://www.fine-tools.com/klemm.htm#zield471

een groot voordeel van deze klemmen is dat ze op gaspijp 3/4 duims passen en die pijp is niet duur, een redelijk gewicht en neemt niet veel plaats in beslag standaard lengte 6 meterzaag ze op 2,5 meter door
    en je kunt tot iets meer dan 3 meter klemmen
    ideaal voor tafelbladen

grts, Houtmannetje

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door houtmannetje
    heee bedankt voor de tip
    ik wist niet zo goed hoe ik met google moest zoeken maar heb ze nu ook gevonden van bessey
    en die hebben geen draad nodig aan een kant van de pijp

http://www.fine-tools.com/klemm.htm#zield471
    Een voor mij groot nadeel is echter de prijs : namelijk meer dan 4 x zo duur.
    Voor heel wat minder kun je een loodgieter draad laten snijden op zo'n pijp.

een groot voordeel van deze klemmen is dat ze op gaspijp 3/4 duims passen en die pijp is niet duur, een redelijk gewicht en neemt niet veel plaats in beslag standaard lengte 6 meterzaag ze op 2,5 meter door
    en je kunt tot iets meer dan 3 meter klemmen
    ideaal voor tafelbladen

grts, Houtmannetje
    Ik meen dat er bij de Lidl voor iets van € 39,95 laatst een set draadsnijders te koop was, dan kun je voor weinig geld elke lengte maken die je maar wilt. 8-)

hmmm, inderdaad verkeerd gelezen, dan maar draad laten tappen

bedankt

grts, houtmannetje

Ik heb die dingen ook eens gezien op de site van axminster powertool centre in de UK. Die heeft ze van het merk Pony.

http://www.axminster.co.uk/category-Pip ... 452275.htm

vroeger heb ik ze gebruikt maar ze zijn intussen versleten en ze worden niet meer door dezelfde fabrikant gemaakt, maar ik zoek serre joints die je op een driekwartduimse gaspijp kan schuiven
    Hoi,

ik ben ze ooit tegengekomen bij bij conrad.nl, ik kan ze nu zo gauw niet vinden...
    Ik kan me herinneren dat ze toen 9,95 € per setje waren.
    Hoop dat je ze nog kunt vinden...

Groet,
    Fedde.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fedde
    Hoi,

ik ben ze ooit tegengekomen bij bij conrad.nl, ik kan ze nu zo gauw niet vinden...
    Ik kan me herinneren dat ze toen 9,95 € per setje waren.
    Hoop dat je ze nog kunt vinden...

Groet,
    Fedde.
    Als je weet dat ze die dingen bij Conrad "metaal schroefklem" noemen is dat zoeken niet zo moeilijk meer. :lol:

ik heb die "metaalschroefklemmen" gevonden bij conrad, maar dat is denk ik niet stevig genoeg voor wat ik er mee wil doen, die van Bessey zijn denk ik wat ik zoek.
    ik heb ook bessey lijmklemmen en daar zijn de spindels zeer goed van en daar twijfel ik een beetje aan bij die van conrad

maar bedankt voor het reageren

Die van Conrad moet je zeker niet kopen, je kunt het aan de prijs wel zien. In het geval van dat soort gereedschap is een goede kwaliteit altijd duurder.
    Daarnaast zijn ze van het merk Bruder Mannesman, en dat merk importeert zijn producten uit China en omliggende landen, en daar weten ze niet wat "staal" is. Grote kans dat zo'n goedkoop ding breekt bij een te hoge belasting.

Forum Rechten