Eiken balken

Thijsk

Nieuw lid
17 jan 2013
12
1
Boxtel
Hoi leden,

Ik zou graag voor een vriend van mij een salon tafel willen maken, van eiken balken met kop maat 18x18cm, 19x19 of 20x20 en ze moeten 1,5meter lang. En natuurlijk droog. Er mogen scheuren en noesten in zitten.
mijn probleem is dat ik al wat internet sites heb afgezocht maar ze, ze nergens hebben.
weet iemand misschien waar ik wel kan slagen?

mvg
thijs
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Ik weet niet waar je woonachtig bent maar mocht het in het westen zijn probeer dan eens de houthal in Mijdrecht, die hebben ook wel ooit eens zo iets dergelijks geregeld voor mijn ma.
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Waarom moeten ze droog zijn?
We hebben hier gewoon 2 balken van 120 x 30 x 30, vers gezaagd dus kleddernat in de woonkamer gelegd, en 5 jaar later zijn ze voor een groot deel droog en met mooie scheuren erin :p .
Als er teveel vlekken in komen of splinters gaat de schaaf of schuurmachine overheen en kunnen ze weer even vooruit.
 

Ernie

Actieve deelnemer
8 feb 2010
125
2
Wassenberg ( D )
Hallo Thijsk,
Heb in Son gewoond en heb via Marktplaats ( eikenhout) een handelaar gevonden tussen Son en St.Oedenrode!
Niet zo ver uit de buurt en er zijn meerdere handelaren in brabant.
Succes ermee, Ernie
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Kan je voor die maat niet beter een holle poot samenstellen? Je tafel gaat niet zwaar, maar heel erg zwaar worden in deze maten...
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Hallo Thijsk,
Heb in Son gewoond en heb via Marktplaats ( eikenhout) een handelaar gevonden tussen Son en St.Oedenrode!
Niet zo ver uit de buurt en er zijn meerdere handelaren in brabant.
Succes ermee, Ernie

Was dat niet Hoogenhoff? Of nee, die zit in Mill, is een stukje verder.
In Waalre (net onder Eindhoven) zit trouwens v.d. Mark, is ook een houthandel die in eiken doet.
Weet alleen niet of hij 2 balken de moeite waard vindt. Hij zet zich af en toe neer als groothandel nml.
 

samvg

Actieve deelnemer
11 apr 2012
123
0
Je zou Van de voort in Udenhout kunnen proberen. Het is mogelijk dat zij het hebben.
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Daar binnen kan het hout prima uitdrogen;) en zich uiteraard vormen (scheuren e.d) maar dat was toch de bedoeling een rustiek uiterlijk? door vershout te gebruiken en dat verwerken tot meubel en dat binnen te laten drogen krijg je maximaal rustiek effect.
 

Jesse

Actieve deelnemer
25 jul 2010
254
1
Ik heb anders ook nog eiken balken liggen. 20 jaar gedroogd.

Ook nog rustieke balken uit een klooster iets van 150 jaar oud. Hier zit alleen aan 1 kant spijkers dus die moet je eruit trekken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.