Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 24

Onderwerp: Eiken balken

Eiken balken

Hoi leden,

Ik zou graag voor een vriend van mij een salon tafel willen maken, van eiken balken met kop maat 18x18cm, 19x19 of 20x20 en ze moeten 1,5meter lang. En natuurlijk droog. Er mogen scheuren en noesten in zitten.
    mijn probleem is dat ik al wat internet sites heb afgezocht maar ze, ze nergens hebben.
    weet iemand misschien waar ik wel kan slagen?

mvg
    thijs

Ik weet niet waar je woonachtig bent maar mocht het in het westen zijn probeer dan eens de houthal in Mijdrecht, die hebben ook wel ooit eens zo iets dergelijks geregeld voor mijn ma.

Masavehout (Rick) hier op het forum heeft het misschien.
    Verstuurd veel met de post.

www.hoogenhoff.com
    Kijk hier eens.
    Vr gr. Nico Oosthoek
    www.ambachtelijkhoutdraaien.com

Waarom moeten ze droog zijn?
    We hebben hier gewoon 2 balken van 120 x 30 x 30, vers gezaagd dus kleddernat in de woonkamer gelegd, en 5 jaar later zijn ze voor een groot deel droog en met mooie scheuren erin .
    Als er teveel vlekken in komen of splinters gaat de schaaf of schuurmachine overheen en kunnen ze weer even vooruit.

Senior Member
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Hallo Thijsk,
    Heb in Son gewoond en heb via Marktplaats ( eikenhout) een handelaar gevonden tussen Son en St.Oedenrode!
    Niet zo ver uit de buurt en er zijn meerdere handelaren in brabant.
    Succes ermee, Ernie

Kan je voor die maat niet beter een holle poot samenstellen? Je tafel gaat niet zwaar, maar heel erg zwaar worden in deze maten...
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ernie Bekijk Berichten
    Hallo Thijsk,
    Heb in Son gewoond en heb via Marktplaats ( eikenhout) een handelaar gevonden tussen Son en St.Oedenrode!
    Niet zo ver uit de buurt en er zijn meerdere handelaren in brabant.
    Succes ermee, Ernie
    Was dat niet Hoogenhoff? Of nee, die zit in Mill, is een stukje verder.
    In Waalre (net onder Eindhoven) zit trouwens v.d. Mark, is ook een houthandel die in eiken doet.
    Weet alleen niet of hij 2 balken de moeite waard vindt. Hij zet zich af en toe neer als groothandel nml.

Van de mark heb ik ook gemaild, heeft wel balken van 1m maar niet gedroogd van 1.5m. Best wel jammer

Je zou Van de voort in Udenhout kunnen proberen. Het is mogelijk dat zij het hebben.

Forum Rechten