Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8

gezocht: mahoniehouten ronde spie

Beste Forummers,

Wie kan mij helpen aan 10 stuks ronde lengtes van mahoniehout. Diameter: 6 of 8 mm lengte: 30-40mm per stuk.
    Is er iemand met een draaitafel die zoiets gemakkelijk maakt?
    Eventueel kan ik zelf het hout wel aanleveren.

het betreft dus niet echt een spie.. Meer wat stukjes rondhout...

Ik woon in Arnhem.. dus als je in de buurt woont kom ik graag langs en als dat niet zo is dan kan het ook verstuurd worden.
    alvast bedankt
    Laatst gewijzigd door Prein; 19-11-13 om 19:12.

Als het niet heel glad hoeft te zijn, kun je ook achthoekig geschuurde stukjes mahonie door een stalen plaat met een gat van 6 / 8 mm er in slaan.

Elke houtdraaier moet dit in no time voor je kunnen maken.
    Het komt toch eigenlijk neer op 10 mahoniehouten deuvels?
    Ik wil het wel voor je doen, maar ik woon in Staphorst.
    Als je niemand in de buurt kunt vinden, neem je maar contact met me op.
    Vriendelijke groet, Nerflander
    [I]Alles wat de moeite waard is kost moeite.[/I]

Tja, ik zou uit Arnhem niet voor 10 deuveltjes op pad gaan, maar als je wil - ik woon relatief nogal in de buurt en maak ze zo voor je. Ik neem aan dat je zelf het hout al hebt?

Tja Ik woon wel vlakbij... maar voor 10 deuvels is het toch nog altijd ver rijden naar Wehl!
    vriendelijke groeten,

Ronald Kanne

www.ronaldkanne.nl
    www.dehoutdraaierij.nl

facebook.com/ronaldkanne

het betreft dus niet echt een spie.. Meer wat stukjes rondhout...
    Nou ff een blokje pakken, beetje rondachtig schuren, inspannen in je boormachine en draaien maar zelf. Even improviseren en je hebt die stukjes zo zelf gemaakt denk ik met een normale beitel, niet helemaal zoals het hoort maar komt vast goed.
    . . . Als er 1 gereedschap over de dam is staat zo je werkplaats vol . . .

Allen, bedankt voor jullie reactie! aangezien het wel zo leuk is om het zelf te proberen, ga ik dat dus doen.

mijn stappenplan:
    strookje mahonie zagen: 10x10mm (uit een plank van 22 mm dik..)
    beetje rondachtig schuren
    in de kolomboor

ik denk dat ik dan met schuurpapier doorga in plaats van met een beitel.

Vergeet niet ook een geleider aan de onderzijde te maken. Een gaatje met een pinnetje zal het wel doen. Korrel 40 op een harde ondergrond schuurt snel. Wel tekening houden met de afname van volgende schuurgangen.

Forum Rechten