Mijn nieuwe stekkie

Manus

Actieve deelnemer
5 jan 2012
29
0
Man..........

Daar droom ik nou al zó lang van.
Machtig mooi, veel plezier ermee.
 

Timber

Nieuw lid
25 okt 2012
9
0
Leeuwarden
Dat is een supermooie werkplaats in wording!! Ik hou wel van die robuuste balken:D

Heb je trouwens nog iets tussen het hout en het metselwerk weten te krijgen? Of heb je misschien een andere oplossing gevonden?
 

Pow

Actieve deelnemer
5 okt 2011
193
4
Grave, NB
Dank voor het compliment.. Het is een fantastische ervaring om je eigen werkplaats te mogen bouwen...

Ik heb me door een lokale bouwvakker laten adviseren en deze stelde dat met zo'n hoog trasraam en een relatief diepe overstek ik me geen zorgen hoef te maken om optrekkend vocht. Argumenten van forum collegae meegenomen heb ik toch gekozen om de moeite niet te nemen voor de hele constructie, maar alleen waar de muurplaat de betonnen ankers raakt. Hier heb ik DPC-folie tussen gelegd.
 

tuoh

Oud hout
Dit is een knappe prestatie, het hele plaatje klopt. Geslaagd ontwerp, de juiste verhoudingen van de totaalconstructie, terwijl ook alle onderdelen de visueel juiste afmetingen hebben. De hele uitvoering getuigt ook van oog voor het detail, zo zie ik het graag:D Proficiat voor de geleverde prestaties. Is het ontwerp van eigen hand?

Dit is een (natte)droom, niet alleen om er alle dagen in te kunnen werken, maar ook om er alle dagen naar te kunnen kijken:D

Mvg,

André
 

Pow

Actieve deelnemer
5 okt 2011
193
4
Grave, NB
Dank Andre,

Het is een geheel eigen ontwerp, en uitvoering ook. Het is daarentegen wel een meerjarenplan, want in het dagelijks leven sta ik voor de klas dus alles in de vrije uurtjes.

Moet zeggen dat dit forum wel enorm heeft geholpen met de bouw. Niet zozeer deze thread, maar er zijn genoeg discussies gaande over houtbouw of timberframing.
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Wauw! Prachtig :) .
De terrasoverkapping waar ik mee bezig ben is een flinke slag kleiner, maar toch hoop ik dat ie net zo mooi als jouw werkplaats wordt. Super!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.