Mankement nieuwe Festool Kapex

woodworkpro

Actieve deelnemer
31 dec 2012
337
0
Gisteren mijn nieuwe Festool Kapex 120 opgehaald bij de dealer, en wat blijkt
het bed is niet vlak, de hoogte tussen links en rechts komen qua hoogte niet overeen met het draaiende gedeelte.
Klem je het werkstuk links vast dan komt het aan de andere kant 3 mm omhoog.
IMG_6399.jpg
Is dus weer retour maar slecht van Festool dat ze dit tijdens productie niet controleren:confused:
 

woodworkpro

Actieve deelnemer
31 dec 2012
337
0
Dan zou je dat moeten zien, zowel aan het gegoten bed als aan de doos en piepschuim vullingen.
Schijnt vaker voor te komen zoals op de FOG te lezen.
 

gompy58

Actieve deelnemer
15 jan 2013
315
1
Het zou niet moeten mogen, en hoewel ik toch best wel grijs groen minded ben, komen dit soort dingen veel voor hoor bij Festool....

Heb hier een freesmodule staan . Neem ik een strakke rei en zet die tegen de fence die uit 2 delen bestaat, dan word duidelijk dat de boel eigenlijk in een V vorm staat.. Je kunt dus nooit EXACT strak langs je fence zagen en zo zijn er wel best veel van dat soort Festool ongeintjes... Bij een module die in weze gewoon een hoop alu is, van 600 euro mag dat ook niet voorkomen.

Zaagt jouw Kapex wel keistrak 90 graden ?? Officieel komt dat ding strak afgesteld uit de doos. Probeer het eens met een bekend testje. De naam ben ik even kwijt maar vierkant plaatje nemen en 4 keer steeds een kwart slag draaien. Hoeveel graden heb je bij de laatste hoek... ?


@Kastanjeboom.

Het word echt wel opgelost door Festool ( hoewel wel veel afhangt van de je Festool dealer, zelf rij ik niet voor niks steeds naar van Rossum in Zwolle in plaats van wat ik eerst deed, Baptist Arnhem) Punt is dat een machine met dit prijskaartje zoiets gewoon niet mag vertonen.
 
Laatst bewerkt:

woodworkpro

Actieve deelnemer
31 dec 2012
337
0
In deze prijsklasse mag dit gewoon niet voorkomen.
Ik zag het euvel al gelijk toen ik de zaag ging opstellen en alle haaksheid en instellingen ging meten.
Ik heb niet eens met de zaag gezaagd want dan krijg je weer de discussie dat die al gebruikt is.
Wordt netjes opgelost door de dealer die ervoor zorgt dat er een nieuwe zonder mankementen komt.
 

gompy58

Actieve deelnemer
15 jan 2013
315
1
Als je ermee was gaan zagen had dat geen verschil gemaakt hoor. Tegenwoordig heeft Festool een all in pakket. Daarbij mag je de machine 15 dagen uitproberen en als het ding je niet zou bevallen kun je 'm terugbrengen en krijg je bij de dealer je geld terug. Volgens de regeling obv "no questions asked" .

Je zou het als een goedkoop alternatief voor huren kunnen gebruiken maar das dan ook weer niet de bedoeling.

Maar hoe dan ook, ook al kan de dealer er niets aan doen, het zou mij behoorlijk irriteren dat je voor een dergelijk bedrag iets aanschaft en dan dit krijgt. Ondertussen ben je namelijk weer wel behoorlijk wat tijd en energie kwijt om het in orde te krijgen.

Overigens, op precies dit punt zit er wel verschil tussen de dealers is mijn ervaring. De ene pakt de doos en laat je afrekenen bij de kassa, de ander haalt de boel uit de doos, controleert de boel samen met je, geeft nog wat aanwijzingen en gaat dan pas naar de kassa...
 

woodworkpro

Actieve deelnemer
31 dec 2012
337
0
Die 15 dagen weet ik, dat was eerst 30 dagen.
Als ik ermee gezaagd had, is er grote kans dat de machine alsnog gerepareerd wordt, nu regelt de dealer gewoon een nieuwe.
Nu was ik denk ik ook niet blij geworden als ik ermee gezaagd had, met vastklemmen ligt het werkstuk niet vast op het draaigedeelte,
druk je dan de zaag in het werkstuk dan wordt het waarschijnlijk naar beneden gedrukt en is het doorgezaagd dan veert het linker gedeelte
van het werkstuk weer omhoog.

De relatie met mijn dealer is uitstekend omdat ik daar wekelijks vele materialen koop, ik kan daar wel de machine gaan uitpakken, kijken of alle optie's werken en of alles rechts is, maar dat doe ik liever rustig thuis. Ik kan de machine kosteloos ook thuis laten bezorgen en indien
niet goed ook weer op laten halen, dus als ik geen tijd heb kan ik altijd nog daarvoor kiezen.
 

woodworkpro

Actieve deelnemer
31 dec 2012
337
0
Eigenlijk zou het nog tot 12 december duren maar vandaag kon ik al een nieuwe Kapex ophalen en bij deze is het bed mooi vlak.;)
 

woodworkpro

Actieve deelnemer
31 dec 2012
337
0
Het zaagresultaat met hardhout van de nieuwe Kapex is om van te huilen.:mad:
Alles rechts van het zaagblad heeft een ruw zaagoppervlak, bij nader onderzoek blijkt het zaagblad
telkens naar rechts te buigen. :confused:
Of dit nu aan het nieuwe zaagblad ligt of aan de machine wordt door Festool uitgezocht.:)
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Ongelofelijk wat een pech. Is werkelijkwaar niet te geloven 2 achterelkaar wel wat mis mee. Moet niet te vaak gebeuren dit, is slechte reclame voor Kerststol
 

Jurjen

Actieve deelnemer
19 aug 2012
90
0
Heb er net één gekocht en goed gelet op het zaagbed,. nu ik dit zo lees wordt ik helemaal zenuwachtig ga gauw opzoek naar een stuk hardhout.
Succes woodworkpro hopen dat er snel een oplossing komt.
 

woodworkpro

Actieve deelnemer
31 dec 2012
337
0
Of er snel een oplossing voor komt betwijfel ik, vooral omdat we straks de feestdagen ingaan.
Ik kan zelf wel allerlei verschillende merken zaagbladen gaan uitproberen maar ik leg liever het probleem neer bij
de dealer en Festool zelf. Ik zaag het zelfde merbau ook met de TS75 en dat gaat uitstekend, het moet dus ook
goed kunnen met de Kapex.
 

woodworkpro

Actieve deelnemer
31 dec 2012
337
0
Ik heb geen antwoord gekregen wat eraan zou mankeren, volgende week ruilen ze weer om voor een nieuwe
en kan ik opnieuw wat testen uitvoeren of die dan wel zal voldoen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.