Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

Onderwerp: Draaibank ongeluk

Draaibank ongeluk

Hoe gevaarlijk is een metaaldraaibank? het schuren op de houtdraaibank is ook standaard.

Hiervoor wordt dus bij het draaien een strak kledingsstuk aangeraden zonder "wapperende" mouwen.

wat moet ik zeggen???
    EIGEN SCHULD DIKKE BULT???
    je weet dat draaiende voorwerpen kleding kunnen vastgrijpen!
    ik draag nooit!! zo'n loshangende mouwen tijdens het draaien
    dan vraag je er volgens mij toch een beetje om

Wow heftig eigenschuld of niet..
    Je moet hier toch niet aan denken!!

Mensen doen soms domme dingen
    Dan zit een ongeluk soms in een klein hoekje..
    Laatst gewijzigd door Ducky; 15-11-13 om 17:40.

Vaak heeft het ook te maken met "sleur".

Hij heeft nog mazzel dat de draaisnelheid niet zo hoog was. Was dat wel zo, dan had-ie de draaibank ook nog een kopstoot gegeven. En dat wint de draaibank toch echt.

misschien wel dom maar een ongelukje zit in een klein hoekje.
    Zo had ik vandaag de bandschuurmachine op de kop staan om kleine latjes lichtjes te schuren. Ik let altijd op met de kledingsstukken en vandaag ging het bij mij ook mis.
    De schuurmachine pakte me trui, en die sloeg vast trui kapot en de snaar van de schuurmachine (Makita 9401) kapot, 3 uur aan bellen en zoeken geweest voor een vervangende snaar. Gelukkig gevonden anders een week levertijd.

Je moet soms even wakker geschud wakker, vlakbank, frees en loshangende kleding.... Denk aan dit filmpje als je de volgende keer weer een machine pakt voor gebruik.

Dit toont nog maar eens aan dat veilheidsregels gerespecteerd dienen te worden, ook thuis als hobby-ist. Ik vind het wel erg dat het zo lang duurde voor er iemand op de noodstop duwde...
    Waar orde heerst, mankeert kreativiteit

Een kledingstuk in een machine is zo gebeurd. Zelfs met kledij die niet echt los is.
    Waar zou dat filmpje vandaan komen? Het lijkt dat er militairen rondlopen. Ik vind het ook vreemd dat een camera op die machine gericht is. Zou het ergens een strafkamp zijn?
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

dit is nou precies waarom ik lekker naakt draai

zon bank heeft wel aardig wat vermogen lijkt mij

Forum Rechten