cycloon stofzuiger mobiel

Blom3dd

Actieve deelnemer
31 okt 2013
666
1
Stad Groningen
Toch maar begonnen aan een beter afzuig systeem. En na veel filmpjes toch wel erg nieuwsgierig geworden. Tuurlijk wil ik een dikke festool zuiger met hepa filter enz maar dat kan bruin niet trekken. Pakket van eisen: De afzuigslang moet van hoog komen zodat ie niet achter mn geleiderail blijft hangen. (je hebt ook een slang geleiding plastic voor je geleiderail maar dat weiger ik te kopen). De opvangbak moet makkelijk te legen zijn met een normale vuilniszak. Vind stofzuigerzakken kopen een beetje zonde van nm geld. Ik had nog een consumenten stofzuigertje 1600 watt en die was al een paar jaar werkeloos.
Ik heb 2 oude Wap stofzuigers maar dan moet ik weer naar de winkel om zakken te bestellen, eigenlijk moeten ze ook een nieuwe filter. (en mn geld is op) Als dat consumenten zuigertje het niet goed doet kan ik altijd kiezen voor een sterkere.
men neme pion, slangen, stangen, afvalbak, heel veel plakband en een raar verijdbaar metalen meubeltje en wat reststukjes hout.

IMG_2858.jpg
IMG_2860.jpg
IMG_2866.jpg
IMG_2876.jpg
Ik heb een varia aan stofzuigerslangen opgespaard en ik heb er een uitgekozen met een mooie kromming, dit heb ik met de gasbrander, lijmpistool en een rest stuk plastic van de zuigmond aanelkaar gelast. Oppassen dat het niet gaat branden zo min mogelijk vlammen.
Het blijft lekker prutsen maar ik ben nu al dik teverden over het resultaat. Zuigt als een tierelier. het is wel zorgen dat je de boel niet laat verstoppen door te grote stukken op te zuigen, het zuigt zo hard dat eerst de pion inelkaar trekt en dan de plastic bak, dat gebeurde en poef een hoekje van de onderkant opvangbak is geinplodeerd, maar dat is nu een soort van onderdruk ventiel geworden.

to be continued...

Blom
 

dulcinea

Actieve deelnemer
10 dec 2011
156
1
Houten
Mooi gemaakt. Dit is de manier van werken die mij ook aanspreekt. Gewoon beginnen met de dingen die je hebt en kijken of het werkt. Ik heb nog geen cycloon gemaakt. Heb wel een festool stofzuiger in gebruik. Posts als deze geven altijd weer nieuwe inspiratie.

Ad
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.