Zaaggeleiding Scheppach hoe zit dat nou?

Hed

Actieve deelnemer
11 jun 2012
208
5
65
Drachten - Buitenpost.
Ik heb een combinatie machine van Scheppach en daar zit een rechthoekige koker
aan de zijkant voor een geleider of zo iets
maar hoe zit dat nou aan de onderkant bevestigd zodat het soepel heen en weer schuift,
lagers of nylon blokjes of hoe kan ik zoiets het beste maken.
Ik zou graag foto's er van zien zodat ik het zelf kan maken i.v.m. verstek zagen.
Rode pijl zit er al op en groene pijl is dus de vraag.
verstekgeleiding scheppach.jpg
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Dat zit met kogellagers die boven en onder de rail de tafel geleiden en die zorgen dat eea soepel loopt. IK zou er niet aan beginnen dat zelf na te gaan maken tenzij je handig bent met metaal en heel veel tijd hebt.
 

Hed

Actieve deelnemer
11 jun 2012
208
5
65
Drachten - Buitenpost.
Bedankt voor de duidelijke foto's, het zal inderdaad niet makkelijk zijn om dit na te maken
ik heb de foto's bewaard en als ik me ooit eens verveel dan zou ik er best wel eens mee kunnen beginnen
of dat ik ergens iet kant en klaar kan vinden voor een leuk prijsje.
 

Jesse

Actieve deelnemer
25 jul 2010
254
1
Ik zou iig niets meer online bestellen bij scheppach.nl dit is van der spek machines evenals spero.nl. Deze staat op punt failliet te gaan en leveringen kunnen ze al niet meer nakomen omdat scheppach hun al niets meer levert.

indien opzoek naar onderdelen beste even talen in Staphorst ofzo benaderen.
 

Hed

Actieve deelnemer
11 jun 2012
208
5
65
Drachten - Buitenpost.
Die op Marktplaats vraagt €50,- excl. verzend en dat vind ik al veel voor mijn doen
dus nieuw bestellen zit er voor mij al helemaal niet in, maar bedankt voor de informatie.
Ik kijk nog wel even om en misschien komt de tijd dat ik zelf aan de slag ga
ergens heb ik nog wel een emmer met lagers, ik weet nu hoe het officieel in elkaar steekt.
Het is ook wel een leuke uitdaging, nu de tijd nog.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
k zou iig niets meer online bestellen bij scheppach.nl dit is van der spek machines evenals spero.nl. Deze staat op punt failliet te gaan en leveringen kunnen ze al niet meer nakomen omdat scheppach hun al niets meer levert.

pfffff das de zoveelste keer dan dat Scheppach of hun importeur failliet gaat.... jammer van zo'n mooi merk, niet goed omgegaan met de veranderende marktomstandigheden en opgeslokt in de vooruitgang.
 

bruine_beer

Actieve deelnemer
2 dec 2012
288
42
Heers, België
Als je iemand in Duitsland kent en daar kan laten leveren, kan je rechtstreeks bij scheppach.de bestellen.

Als je enkel de 2 lagers langs de onderzijde mist, dan je die als komplete sets (lagers + bevestigingsmateriaal) bestellen:

79511200 SCHRAUBWINKEL KPL. 12,57 euro (http://www.scheppach.com/index.php?id=83&no_cache=1&bestellnr=79511200 )
79511300 STELLBOLZEN KPL. 15,7 Euro

Met de verzendingskosten erbij ben je dan voor een 35 Euro geholpen.

Als je toch zelf wilt bouwen en een detailfoto van de bevestiging van de onderste lagers met maten nodig hebt, laat je maar iets weten.
 

Hed

Actieve deelnemer
11 jun 2012
208
5
65
Drachten - Buitenpost.
Nog beter, omdat de koker er wel opzit dacht ik zo dat het is er wel bij geweest
misschien heeft hij dat ding nog wel ergens liggen in een kast of plank of zo
en ik had zijn telefoon nummer nog en ik heb hem net gebeld.
En inderdaad hij is daar blijven liggen en kon hem nog wel eens ophalen, en dat is wat ik morgen ga doen.
Heb ik eens geluk.
 

Hed

Actieve deelnemer
11 jun 2012
208
5
65
Drachten - Buitenpost.
Nog sterker, ik heb hem al.
Ik zou morgen ochtend naar hem toe om het op te halen
maar een half uur later belde hij mij dat ie hem nu wel zou brengen
want morgen kwam eigenlijk toch niet zo goed uit voor hem.
Toch een kleine 30 km rijden en 30 km weer terug, kosteloos.
Heel fijn dat er nog van dit soort mensen zijn op deze wereld.

Nu ik het onder ogen heb is het op zich best wel moeilijk om zelf te maken maar gelukkig is het nu niet meer nodig
er er zit zelf een lengte aanslag bij.
Een ieder voor inbreng bedankt.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Ik zou iig niets meer online bestellen bij scheppach.nl dit is van der spek machines evenals spero.nl. Deze staat op punt failliet te gaan en leveringen kunnen ze al niet meer nakomen omdat scheppach hun al niets meer levert.

Faillisement is 13/11 uitgesproken.... na ATIHM in alkmaar nu dus van der Spek failliet. Ben benieuwd of er nog iemand instapt in Nederland nu...
 

Jesse

Actieve deelnemer
25 jul 2010
254
1
tjah instappen, je zou het erbij moeten doen.
Talen Machines in Staphorst levert ook Scheppach onderdelen.

Scheppach was goed maar er wordt steeds meer gemaakt voor hun in china en dat merk je ook wel aan de producten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.