Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 18
    Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2012

Zaaggeleiding Scheppach hoe zit dat nou?

Ik heb een combinatie machine van Scheppach en daar zit een rechthoekige koker
    aan de zijkant voor een geleider of zo iets
    maar hoe zit dat nou aan de onderkant bevestigd zodat het soepel heen en weer schuift,
    lagers of nylon blokjes of hoe kan ik zoiets het beste maken.
    Ik zou graag foto's er van zien zodat ik het zelf kan maken i.v.m. verstek zagen.
    Rode pijl zit er al op en groene pijl is dus de vraag.
    verstekgeleiding scheppach.jpg

Dat zit met kogellagers die boven en onder de rail de tafel geleiden en die zorgen dat eea soepel loopt. IK zou er niet aan beginnen dat zelf na te gaan maken tenzij je handig bent met metaal en heel veel tijd hebt.
    . . . Als er 1 gereedschap over de dam is staat zo je werkplaats vol . . .

Je kan de onderdelen nog bestellen op www.scheppach.nl.

IMG_3537.jpg

IMG_3542.jpg

IMG_3545.jpg

lijkt wel wat op de geleiders van de camera dolly in een ander onderwerp hier

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Bedankt voor de duidelijke foto's, het zal inderdaad niet makkelijk zijn om dit na te maken
    ik heb de foto's bewaard en als ik me ooit eens verveel dan zou ik er best wel eens mee kunnen beginnen
    of dat ik ergens iet kant en klaar kan vinden voor een leuk prijsje.

Hallo Hed,

Misschien even op Marktplaats kijken...
    http://www.marktplaats.nl/a/doe-het-...reviousPage=lr

Dat is volgens mij de geleider welke je nodig hebt. Zelf bouwen, tja, ben je errug handig en snel

Succes,
    Woodmann

Ik zou iig niets meer online bestellen bij scheppach.nl dit is van der spek machines evenals spero.nl. Deze staat op punt failliet te gaan en leveringen kunnen ze al niet meer nakomen omdat scheppach hun al niets meer levert.

indien opzoek naar onderdelen beste even talen in Staphorst ofzo benaderen.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Die op Marktplaats vraagt €50,- excl. verzend en dat vind ik al veel voor mijn doen
    dus nieuw bestellen zit er voor mij al helemaal niet in, maar bedankt voor de informatie.
    Ik kijk nog wel even om en misschien komt de tijd dat ik zelf aan de slag ga
    ergens heb ik nog wel een emmer met lagers, ik weet nu hoe het officieel in elkaar steekt.
    Het is ook wel een leuke uitdaging, nu de tijd nog.

k zou iig niets meer online bestellen bij scheppach.nl dit is van der spek machines evenals spero.nl. Deze staat op punt failliet te gaan en leveringen kunnen ze al niet meer nakomen omdat scheppach hun al niets meer levert.
    pfffff das de zoveelste keer dan dat Scheppach of hun importeur failliet gaat.... jammer van zo'n mooi merk, niet goed omgegaan met de veranderende marktomstandigheden en opgeslokt in de vooruitgang.
    . . . Als er 1 gereedschap over de dam is staat zo je werkplaats vol . . .

Als je iemand in Duitsland kent en daar kan laten leveren, kan je rechtstreeks bij scheppach.de bestellen.

Als je enkel de 2 lagers langs de onderzijde mist, dan je die als komplete sets (lagers + bevestigingsmateriaal) bestellen:

79511200 SCHRAUBWINKEL KPL. 12,57 euro (http://www.scheppach.com/index.php?i...ellnr=79511200 )
    79511300 STELLBOLZEN KPL. 15,7 Euro

Met de verzendingskosten erbij ben je dan voor een 35 Euro geholpen.

Als je toch zelf wilt bouwen en een detailfoto van de bevestiging van de onderste lagers met maten nodig hebt, laat je maar iets weten.

Forum Rechten