Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: hoogglans kast

hoogglans kast

Beste woodworkers,

Hierbij mijn laatst afgerond projectje. Het binnenwerk van deze kast is gemaakt van 18 mm wit spaanplaat. Om het geheel gemakkelijk aan de muur te hangen heb ik deze uit 2 delen gemaakt. 1 deel aan de ene muur en 1 deel aan de andere muur. Deze heb ik aan de muur gehangen door 2 latten van 45grd. 1 lat aan de muur en 1 lat aan de wand.
    Hierna heb ik de ombouw en de deuren gemaakt van 18 mm MDF wat ik heb laten spuiten bij een spuiter, omdat ik zelf dat resultaat moeilijk kan krijgen. De deuren gaan openen dicht door een tip on systeem.
    Weer een leuk projectje om te maken. zie ook mijn site www.houtenfineer.nl

tv-kast hoogglans.jpgtv-kast hoogglans 2.jpg
    Laatst gewijzigd door luc1982; 13-11-13 om 21:23.

Ziet er strak uit ... Hoe heb je een eventueel niet perfect kaarsrechte binnenhoek van 90 Gr. Opgevangen in je kast?

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Mooi kastje....................

Is er niet iets te bedenken om de binnen deurtjes zo te maken dat ze niet tegen het andere deurtje aan komen. Heel simpel denk ik aan een stukje leer aan de bovenhoek. Een meubel uitzetijzertje vind ik zelf niet mooi.

Als je het niet doet, hoe voorzichtig ook, zie ik beschadigingen in de jaren komen.

Mocht je zeker weten dat die lamp daar blijft staan is het misschien mooi om een klein gaatje in je blad te boren. Draadje terug halen in de voet van de lamp en door de bodem in je kastje te voren. Heb je draadloze stroom als het kastje dicht is.
    Laatst gewijzigd door JPAJS; 14-11-13 om 09:12.
    Jeroentje

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door de Kastanjeboom Bekijk Berichten
    Ziet er strak uit ... Hoe heb je een eventueel niet perfect kaarsrechte binnenhoek van 90 Gr. Opgevangen in je kast?
    Ik heb eerst de 2 binnenkasten opgehangen, daarna de maten opgenomen en de ombouw gezaagd.

een kast in kast constructie? Waarom? je gebruikt dan wel veel hout.

Bijzondere constructie met een binnenkast, maar mooi uitgevoerd, een strak geheel. Mooie hoogglans ook, hoe voorkom je dat de kopse kanten doortekenen op de zijkanten?

jaap

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Mooie kast qua ontwerp, strak en symetrisch.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten