hoogglans kast

luc1982

Nieuw lid
6 feb 2013
8
0
Cuijk
www.houtenfineer.nl
Beste woodworkers,

Hierbij mijn laatst afgerond projectje. Het binnenwerk van deze kast is gemaakt van 18 mm wit spaanplaat. Om het geheel gemakkelijk aan de muur te hangen heb ik deze uit 2 delen gemaakt. 1 deel aan de ene muur en 1 deel aan de andere muur. Deze heb ik aan de muur gehangen door 2 latten van 45grd. 1 lat aan de muur en 1 lat aan de wand.
Hierna heb ik de ombouw en de deuren gemaakt van 18 mm MDF wat ik heb laten spuiten bij een spuiter, omdat ik zelf dat resultaat moeilijk kan krijgen. De deuren gaan openen dicht door een tip on systeem.
Weer een leuk projectje om te maken. zie ook mijn site www.houtenfineer.nl



tv-kast hoogglans.jpgtv-kast hoogglans 2.jpg
 
Laatst bewerkt:

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.277
215
't hoofd van Overijssel
Mooi kastje....................

Is er niet iets te bedenken om de binnen deurtjes zo te maken dat ze niet tegen het andere deurtje aan komen. Heel simpel denk ik aan een stukje leer aan de bovenhoek. Een meubel uitzetijzertje vind ik zelf niet mooi.

Als je het niet doet, hoe voorzichtig ook, zie ik beschadigingen in de jaren komen.

Mocht je zeker weten dat die lamp daar blijft staan is het misschien mooi om een klein gaatje in je blad te boren. Draadje terug halen in de voet van de lamp en door de bodem in je kastje te voren. Heb je draadloze stroom als het kastje dicht is.
 
Laatst bewerkt:

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.037
1.667
Terkaple
www.woodworking.nl
Bijzondere constructie met een binnenkast, maar mooi uitgevoerd, een strak geheel. Mooie hoogglans ook, hoe voorkom je dat de kopse kanten doortekenen op de zijkanten?

jaap
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.