Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Onderwerp: Fonteintje

Fonteintje

Na al heel lang te hebben meegelezen, en af en toe eens een antwoord gegeven te hebben, toch ook maar eens iets plaatsen. Weliswaar niet van het Hogeschool werk als er soms voorbij komt, maar gewoon iets voor huis-tuin en keuken gebruik. Of in dit geval wc-gebruik. Bij het verbouwen van de toiletruimte is een aantal jaren geleden het fonteintje vervallen en er kwam niets nieuws, omdat er niets passends te koop was. Alles was nl. te breed. Nu zag ik pas iets bij P...is en dat vormde de basis voor mijn inval die ik afgelopen zaterdagavond kreeg.

Ik besloot zelf een fonteintje te maken. Kraan,afvoer etc. hadden we allemaal in huis. Het multiplex komt uit de voorraad restanten en gewoon maar iets geknutseld. Gisteravond was het volgende stadium bereikt. Nu moet het geheel nog worden afgewerkt met 3 lagen epoxy. De schroeven verdwijnen dan ook allemaal en het geheel moet nog een kleur krijgen. En dan is de verbouwing van de wc na 5 jaar eindelijk af.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Wat een geweldig idee! Ben zelf ook ooit aan het zoeken geweest naar een klein fonteintje Maar is het bakje dan wel groot genoeg zonder alles onder te spetteren.
    Je leert van de dingen die je doet,
    Je kunt alleen spijt hebben van de dingen die je niet hebt gedaan.

Als je ruig te keer gaat, zal het ongetwijfeld te klein zijn. Het is de keuze tussen iets en niets en wat ook voor ons nog telt, is dat ik me al jaren erger aan de uit de muur stekende afvoer en wateraansluiting, die heb ik nu toch niet voor niets aangelegd.

Die wasbakjes die in de wc hangen zijn Altijd te klein. Ik kan met niet normaal de handen wassen zonder dat alles onderspettert. Kan ook aan mijn grote handen liggen.....
    Maar een mooi, doelmatig ontwerp. Laat je ook een foto zien als die klaar is?
    Want hoe laat je de schroeven verdwijnen? doe je eerst epoxy en dan een kleur lakken, of eerst lakken en dan epoxy??

De schroeven verdwijnen, doordat ik het geheel uiteindelijk lijm met epoxy, mooie filets in de hoeken bij het zichtwerk. Daarna 3 lagen epoxyhars en uiteindelijk aflakken, wellicht met 2 componentenlak. Of met 1 componentenlak in de kleur van de wc-deur.

Wat een leuk idee.
    Ik ben erg benieuwd naar het eindproduct.

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    Ik had een vergelijkbaar probleem, de WC was te klein om er een fonteintje in te plaatsen. Bij toeval vond ik op een Franse rommelmarkt een driehoekig fonteintje met rechte zijden van net 25 cm. Het paste perfect in een hoek. Ik moest wel een paar verlopen maken voor de Nederlandse KIWA-materialen. Op het fonteintje was nog de met de hand gesoldeerde koperen afvoer aanwezig.
    Was het ergonomisch niet handiger geweest om iets te maken voor in een hoek? Die ruimte is meestal wat verloren.
    Maar het idee als zodanig is erg leuk, zowel de vorm als het idee om het zelf te (kunnen) maken.

Maar met m'n verhuizing naar Amerika is tevens het probleem van kleine WC's opgelost. ;-)
    Laatst gewijzigd door WR1944; 11-11-13 om 23:29.

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Leuk idee om dit zelf te maken. Je brengt me op ideeen!
    Ben benieuwd naar het eindresultaat (gemonteerd).

Is de afvoer nog bereikbaar? Lijkt me essentieel om schoon te maken en lekkages op te lossen.

Nadat het projektje een tijd stil heeft gelegen, omdat er met het de afwerking van alles was misgegegaan. Tweecompontenprodukten en verf op acrylbasis en alkydbasis door elkaar gebruiken bleek niet zo goed. Er afhalen werd lastig....dus het geheel in een hoek gegooid en later weer een keer opnieuw begonnen. Immers van je fouten moet je leren. Inmiddels is de nieuwe versie, met als basis HDF (groene watervaste uitvoering) klaar en hangt. Het resultaat is zodanig dat ik het wel durf te laten zien.
    20140325_195954_resized.jpg
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Ziet er goed uit! Lijkt bijna van RVS op die eerste foto.

Ben nog wel benieuwd naar antwoord op onderstaande vraag

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bijtel Bekijk Berichten
    Is de afvoer nog bereikbaar? Lijkt me essentieel om schoon te maken en lekkages op te lossen.

Forum Rechten