boomstam tafels

sp3ts3r

Actieve deelnemer
23 nov 2010
45
0
goedemorgen iedereen,

Zoals de titel al vermoed gaat de vraag over boomstam tafels. Ik vroeg mij af hoe ze die boolplanken (boomschijven) zo glad krijgen, gaan die door een grote schaaf of worden die zo geschuurd ?

En hoe zouden ze de poten verbinden met het blad ik dacht aan een veer (brede lat in frezen in blad en poot met lijm) ?


alvast bedankt


sp3ts3r
 

sp3ts3r

Actieve deelnemer
23 nov 2010
45
0
ok en na het schaven schuren maar :)

weet er soms iemand met wat ze die tafels behandelen om ze zo te laten glanzen?
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Kan van alles zijn, is maar net de behandeling die jij wil. Zowel 1 als 2 componenten lakken als die verse olieen en waxen kunnen een glanzend resultaat opleveren.
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Ik neem aan dat een professioneel bedrijf wel een hele grote, brede vlak-vandiktebank heeft staan. Dat scheelt een hoop boterhammen met pindakaas, als je het zo machinaal op kunt lossen. Met de hand kan je het vervolgens na het vlakken helemaal mooi glad krijgen met een zoetschaaf, maar uiteindelijk komt er meestal wel een schuurpapiertje aan te pas. Dat is echter pas de allerlaatste bewerking.

Een lak is wat steviger. Olie met was vind ik nogal gevoelig voor het dagelijkse gebruik.
Wat je ook wel ziet is dat het geheel in de epoxy is gegoten. Dat vind ik persoonlijk wel heel plastic-achtig worden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.