Eerst maar kennis maken!...

JJ Geers

Nieuw lid
9 nov 2013
10
0
Schijndel N. Br.
...Voordat ik allerlei topics ga afschuimen en bekende vragen stellen... :eek:

Even voorstellen: Jasper Joppe Geers, 42, getrouwd en twee geweldige dochters.
Ik ben geboren in De Heen, en na wat omzwervingen nu sinds een jaartje of 10
woonachtig in het Brabantse Schijndel.

Eigenlijk ben ik eigenlijk niet zo'n klusser, maar ben ik meer een creatieve geest.
De ellende daarvan is dat ik vaak allerlei ideeën heb die ik graag zou willen maken,
maar dat mijn handjes niet altijd meewerken, ofwel ik ben niet zo handig, terwijl ik
voor mezelf de lat vaak te hoog leg.

Inmiddels heb ik wel genoeg met hout en MDF geknutseld om een beetje mijn weg
te kunnen vinden en daarmee mijn luidsprekers te bouwen en een kozijntje te
fabriceren. Zo was ik dus ook een poosje op het zelfbouwaudio forum te vinden,
en ben ik best trots op wat ik gebouwd heb.

Wat betreft mijn gereedschap ben ik een beetje een apart verhaal. Als kind ben ik
6 jaar lang naar een LTS gegaan waar ik niet thuis hoorde. Ik was bang voor grote
machines, en had totaal geen interesse. Nu ben ik zover dat ik daar (eindelijk) op mijn
manier een beetje overheen ben, en is elk stuk elektrisch gereedschap een soort trofee,
waar ik mee heb leren omgaan. Verreweg het meeste komt van Dewalt, gewoon omdat
ik alles graag van hetzelfde merk in huis heb. (Niet als reclame bedoeld hoor!)

Ik hoop op het forum een heleboel inspiratie en mooie dingen te vinden,
misschien dat ik er ook nog wat van opsteek! :)

Groetjes,

Jasper Joppe.
 
A

Athanor

Guest
Welkom, en brand maar los met die creatieve ideeën!


Fons
 

WR1944

Oud hout
Welkom op dit vriendelijke forum. Voor machines hoef je helemaal niet bang te zijn als je je maar twee dingen realiseert: blijf uit de vuurlijn van de scherpe voorwerpen als beitels, zaagbladen en messen en weet waar de aan/uit schakelaar zit. Met die schakelaar ben jij baas over elke machine, hoe groot ook.
Veel plezier hier en dat van de lat te hoog leggen is geen probleem. Dat is een aanzet tot verbetering en een mogelijkheid ervaring op te doen. Maar laat het je niet frusteren. Het moet een hobby blijven.
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Hoi JJ,

Welkom!

Misschien zijn de Youtube-videofilmpjes van Steve Ramsey iets voor je. Ze zijn wel in het engels, maar heel goed te volgen. Ik heb al veel beginnende houtbewerkers deze filmpjes laten zien en veel mensen zijn enthousiast. De man is prettig gestoord, zelf absoluut geen vakman of gereedschap fetisjist maar gewoon iemand die lol heeft in rommelen met hout en dat aan anderen laat zien.

Hier een link naar zijn "bovenfrees voor absolute beginners" filmpje, erg handig als je begint te werken met zo'n ding. Je ziet vanzelf andere filmpjes met grotere en kleine projecten voorbijkomen.

Hij noemt het zelf "woodworking for mere mortals", dus "houtbewerking voor normale mensen" (vrij vertaald)

Succes!!

Groet, Rob.
 

JJ Geers

Nieuw lid
9 nov 2013
10
0
Schijndel N. Br.
Dank allemaal!

@ WR1944: Ik zal op de vuurlinie letten! ;)

@ Heckemann: ik ga zeker die filmpjes eens opzoeken. Tot nu toe ben ik enkel die instructiefilmpjes gewend van sommige apparaten op YT, en dan ziet het er ooit zo makkelijk uit hè..
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.