Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 23
    Athanor
    Guest

Futselplank, symbool voor 50 jaar houthobby

Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      IMG_0246.jpg
Bekeken:   499
Grootte:   95,1 KB
ID:        10441

Beste houtvrienden,

Ik weet niet hoe het jullie vergaat, maar ik heb enkele objecten in mijn werkplaats die al jaren oud zijn. Mijn interesse in houtbewerken stamt al vanaf de tijd dat ik als kleuter onder de werkbank van mijn vader doorliep. Toen ik een jaar of tien was las ik de "Na Vijven" wat mij inspireerde tot veel knutselwerk. Bovendien figuurzaagde ik me lam met allerlei Donald Duck figuren. Als hulpmiddel heb ik toen een futselplank gemaakt (door velen hier benchhook genoemd) Ik ben nu erg gehecht aan deze plank, alhoewel misschien niet zo functioneel, ligt hij altijd paraat op mijn werkbank en maak ik er nog dagelijks gebruik van. Ik denk dat ik daarom straks mijn vijftig jarig hobby-jubileum maar eens ga vieren met een goed glas Whisky.....

Fons

Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      IMG_0247.jpg
Bekeken:   499
Grootte:   76,7 KB
ID:        10442

Gefeliciteerd!

Daar kan je het beste een Balvenie Double Wood bij nemen, om het op z'n hout's te houden.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Of een Laphroaigh - Quarter Cask Double Matured.
    En dan hier bestellen. Toen ik veel vloog hield ik een eigen "Laphroaigh index" bij: ik keek op elke luchthaven wat deze fles "tax free" kostte. Nergens zo goedkoop als bij Van Zuylen, en Schiphol was een van de duurdere luchthavens.

Edit: aantal spellingswijzen in dit bericht van Laphroaigh teruggebracht tot 1.
    Laatst gewijzigd door houtenklaas; 10-11-13 om 19:50.

Blijkbaar delen wij meerdere hobbies Proost!

Senior Member
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Of een edradour cask strength, ik sluit me bij deze 2 hobbies aan!

CAs

Van Zuylen. 5 Minuten lopen voor mij Toevallig heb ik die Laphroaigh net staan, maar een Bunnahabhain van Wilson en Morgan gaat er ook wel in hoor. Of een lekkere Bruichladdich...

Athanor
    Guest
    Proost mensen! Aan de welluidende namen te horen krijg ik de indruk dat deze drankjes minstens zo oud zijn als mijn futselplank

Ik denk dat ik daarom straks mijn vijftig jarig hobby-jubileum maar eens ga vieren met een goed glas Whisky.....
    Hear hear... Ennuh... cheers !!!
    Groeten, Ekko

"In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel..."

Slainthe
    Ierse whiskey (let op de e) is ook niet te versmaden. Zie mijn nickname. Connemara is de enige in Ierland die peaty is.
    Vorig jaar ontdekte ik dat België zelfs een eigen whisky-merk heeft: Lambertus.
    De Nederlandse Millstone uit Baarle-Nassau (ex-Bols werknemer) is ook uitmuntend.
    En zo kunnen we nog wel uren doorgaan met z'n allen.
    Wellicht een nieuw draadje, want het heeft natuurlijk alles met hout te maken.
    Groet,
    Pieter

www.houtdraaien.com

Ik sluit me wel aan met een lekkere speyside. heb nog een glen livet cask strength staan

Forum Rechten