Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 18

Mijn allereerste kommetje

Het is zover...... Mijn eerste kommetje.

ik hoop dat het me lukt om de foto te plaatsen.
    het is van grene of vure en een pultiplex plaatje. Alles reststukken van mijn werk.
    Ik heb dit stuk eerst op mijn oud gammel bankje met scherp geslepen oude vijlen proberen te maken maar dat ging voor geen meter...

Nu heb ik een hbm 1100 en een echte set draaibeitels.....wat een verschil

Het is natuurlijk niets vergeleken met andere werkstukken op dit forum maar je moet ergens beginnen....toch ?

Ik heb in ieder geval de smaak te pakken en hoop snel weer een creatie te kunnen tonen
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Voor je eerste schaaltje (en ook voor je 100ste schaaltje) ziet het oppervlak er erg goed uit!

Dat ziet er gewoon heel netjes uit. Als ik dan toch iets te mekkeren heb dan zijn er te weinig foto's van gemaakt. Graag nog een foto van binnenkant en onderzijde.

Dat ziet er goed uit, succes met je volgende draaiwerken.
    Vrgr. Nico Oosthoek
    www.ambachtelijkhoutdraaien.com

Niet verkeerd.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Netjes!!
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Bedankt voor de reakties,

Ik moet bekennen dat ik het kommetje van zijn/haar beste kant heb laten zien.
    Nou, hier komen de schoonheidsfoutjes dan.....

image.jpgimage.jpg

De rede dat het gaatje erin zit is niet voor het water
    Maar ik heb gewoon te diep geboord...hihihihi
    verder zit er kleine "bobbel" in de buiten contour bij de voet.... Volgende keer beter.

Hier nog ff een foto van mijn zelf gemaakte Chuck voor het oude bankje....
    De bedoeling was om een stukje rond hout inde zelfgemaakte Chuck vast te schroeven en dan het werkstuk hier op vast te lijmen... Tja...... Ik ben blij dat ik nu een echte klauwplaat heb
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Roestige Spijker; 09-11-13 om 17:54.

We zoeken bij een foto altijd de mooiste kant. Het blijft een leuk kommetje. Je kan overwegen om een ander stuk hout erin te lijmen. We een contrasterende kleur nemen. Zelf zou ik hem zo laten. Kijk er over een paar jaar maar eens opnieuw naar. Je ziet je leercurve dan goed.

Ja Wim, Deze gaan we zeker bewaren... ook omdat ik mijn zoontje heb belooft als eerste een chips-kommetje voor hem te maken.
    En ik hoop idd ook dat ik over een jaar kan zien dat mijn nieuwe hobby vooruit is gegaan.

Mooi eerste kommetje. ziet er goed uit.
    Als ik zo kijk op de foto lijkt het of het kommetje niet afgewerkt is met een olie of iets anders. Als je hem als chips bakje wilt gaan gebruiken zou ik hem nog wel afwerken met een olie omdat je anders van de chips wel vlekken er in krijgt.

Forum Rechten