Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Onderwerp: Domino probleempje

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2008

Domino probleempje

Dit weekend heb ik enkele kasten gemaakt met de domino. Bij een van de verbindingen had ik blijkbaar een foutje gemaakt, met als resultaat dat ik snel even opnieuw moest infrezen, terwijl er helaas al wat lijm aanhing. Gevolg: een van de indrukbare pinnetjes waarmee je snel de positie voor de eerste domino kan bepalen, zit vast(gelijmd?) en keert niet meer automatisch terug. Onmisbaar is dit niet, en door gewoon af te tekenen kan je het probleem verhelpen, maar het is wel knap vervelend.

Weet er iemand hier raad mee? Bestaat er een product dat ik op het ingedrukte pinnetje kan spuiten waardoor de lijm oplost? Ik heb al eens even gekeken of ik dit kan demonteren, maar dit lijkt me niet het geval.

Wat voor soort lijm is het?
    . . . Als er 1 gereedschap over de dam is staat zo je werkplaats vol . . .

thinner lost de meeste lijmen wel op. OPpassen echter met de kunststof delen, die zouden ook wel eens aangetast kunnen raken als er thinner op komt.

Is het pennetje niet magnetisch? MEt een sterke magneet terug trekken?

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scheppie Bekijk Berichten
    Wat voor soort lijm is het?
    Deze: http://www.rectavit.be/nl/prd/13/16/225-express.aspx

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door roekie Bekijk Berichten
    thinner lost de meeste lijmen wel op. OPpassen echter met de kunststof delen, die zouden ook wel eens aangetast kunnen raken als er thinner op komt.

Is het pennetje niet magnetisch? MEt een sterke magneet terug trekken?
    Heb ik geprobeerd, maar het zit veel te vast

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door franksken Bekijk Berichten
    Ik heb op dezelfde site een lijmverwijderaar gevonden: http://www.rectavit.be/nl/prd/163/20...wijderaar.aspx

Heeft iemand hier ervaring mee?

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Ik denk niet dat thinner werkt op witte pva lijm, als het inderdaad gaat om D2 lijm dan zou je die met water kunnen oplossen.
    Ik heb een bokaal met water waar ik mijn lijmborstel in bewaar, soms droogt die bokaal op en zit de borstel volledig vast in verharde lijm. Ik giet er dan weer water bij en na een paar uren is alles opgelost. Bij D3 lijm werkt dit niet!
    Nat maken dus, je neemt de kop er dan ook beter af. Als je het echt snel wil doen die dan eventueel in heet water onderdompelen enkele minuten en zodra het los is goed drogen.

Ik sluit me gezien de technische fiche aan bij Benchworks, de eindsterke en vochtwerendheid wordt pas na 7 dagen bereikt dus warm water dompelen lijkt mij de manier, je klikt de kop toch zo erf bij de domino net als bij beitels wisselen? Dat zou moeten werken.
    . . . Als er 1 gereedschap over de dam is staat zo je werkplaats vol . . .

Om het pinnetje los te krijgen zou je warm blazen (föhn) ook nog kunnen proberen. Dit soort lijmen zijn thermoplastische lijmen en worden flexibel als je verwarmt. Als het pinnetje dan weer los komt, dan zou ik idd wel met warm water/doek goed schoonmaken.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Het los weken met water is alleszins niet gelukt Morgen de tip met de haardroger eens proberen.

Forum Rechten