Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 36

Serre-joints (koppen)

Hallo forumleden,

Ik ben op zoek naar serre-joint koppen, die zelf te monteren zijn op een houten balk.
    Voordeel hiervan vind ik dat je niet vast zit aan een bepaalde lengte. (ze zijn toch altijd te kort)
    Loop al geruime tijd op internet te zoeken naar een leuke en betaalbare set van 4 koppen.

Baptist heeft ze op het moment niet meer. Heb ook gelezen over het merk Record, zijn deze uberhaupt nog te krijgen?

Wie heeft er goede tips/aankoopadviezen?

Re: Serre-joints (koppen)

Ik zou toch niet voor hout gaan als basis voor een serre-joint. Hout is mij daarvoor te instabiel en te flexibel. Kijk gewoon eens op marktplaats voor stalen gelaste T-rails serre-joints. Deze jongens geven geen krimp maar zijn wel loei zwaar.

[quote="ericbijsma"]Hallo forumleden,

Ik ben op zoek naar serre-joint koppen, die zelf te monteren zijn op een houten balk.
    Voordeel hiervan vind ik dat je niet vast zit aan een bepaalde lengte. (ze zijn toch altijd te kort)
    Loop al geruime tijd op internet te zoeken naar een leuke en betaalbare set van 4 koppen.

Bij Silverline (http://www.silverlinetools.com)verkopen ze Cramp haed sets voor ± € 19 :!: Ze lijken sprekend op die van toolstation (36.60) :roll:
    Silverline wordt verkocht door `gereedschaphandelshuis` een onderdeel van Esmax (http://www.esmax.nl).

Geurt.

-----niemand is onbekwamer dan een timmerman zonder hamer----

Athanor
    Guest

Dit onderwerp is vorig jaar in een ander topic in dit forum al eens flink besproken. Daar kun je al heel wat info halen. Er staat ook een foto bij van het tafelblad wat ik in de lijmklemmen heb staan, waarbij je ook een paar klemmen ziet die ik met een houten klamp en losse koppen heb gemaakt. Deze gaan nogal kromstaan als je ze aanspant, maar ook de pipe-clamps doen dat wel. Daar zijn misschien wel oplossingen voor te vinden, maar het hoeft niet altijd een probleem te zijn denk ik. Zie het volgende topic: http://www.woodworking.nl/viewtopic....lamps&start=10

Fons

P.S. Hierbij gelijk de foto nog maar even....

Attached files

mmmmh, ben zelf eerlijk gezegd niet zo wild van Pipe-clamps. Denk dat deze ook nog buigen.

Voorkeur zou dat uit gaan naar t-rails.
    Op MP staan ze inderdaad, maar een railtje van 150 cm kost al 89 euro, zou er 3 willen aanschaffen.
    Is toch helaas iets boven budget.

Iemand een goed adres voor deze klemmen?

Ik heb laatst 10 van deze setjes besteld bij axminster: (waren toen in de aanbieding voor 8,65 (ex btw))
    http://www.axminster.co.uk/product-A...-Set-32169.htm
    Dit is erg kort geleden en ik heb ze nog niet gebruikt maar dat zal niet lang meer duren.

Ik ga wel 5 van deze klemmen onder en 5 boven het blad gebruiken om te voorkomen dat het blad bol wordt gelijmd.

ik snap alleen niet hoe op de foto van die klem zo bol komt te staan als je de balk van de klem laat rusten op het blad bij het aandraaien. misschien is dat te voorkomen als je een drukbalk aan de andere zijde plaatst en met klemmen lichtjes aandraait. Ik moet toch binnenkort een nieuwe tafel maken om de huidige te vervangen, dus ik zal het dan uitproberen.

Hoi Eric,
    Ik heb via Marktplaats een paar jaar geleden serrejoints gekocht bij, waarschijnlijk, dezelfde aanbieder als waar jij naar verwijst.
    Ik heb toen de blauwe gekocht. Hij heeft nu ook andere die duurder zijn en hopelijk ook beter (op de foto zijn ze groen, vandaar).
    Die blauwe zijn overigens prima. Tja, je kunt ze zeker mooier en beter krijgen maar voor het bedrag dat ik toen betaalde (35 euro pst) ben ik zeer tevreden. De kop staat loodrecht op de stang en het aandraaimechanisme werkt goed. De stangen zijn recht en niet getordeerd.
    Mijn advies zou zijn om die man in Ravenstein toch eens te vragen of hij deze blauwe nog heeft....

Succes met den zoektocht

Hoi Eric,

Zelf heb ik al jaren een aantal sets van record.
    Onlangs een paar bij gekocht van anant bij http://www.dick.biz
    prachtige site met allerlei gereedschappen.
    een houtenbalkje machineren en klaar. matuurlijk buigt dit iets door als er druk op komt, maar meb je wel eens naar een lijmtang gekeken. daarbij komt dat als je verbinding goed is je helemaal niet zo achterlijk veel druk nodig hebt. Tot slot de tip van Guido: zet ze altijd om en om. bv. drie onder en twee ertussen in aan de bovenkant. (draai ze allemaal gelijkmatig aan dus niet eerst de onderste muurvast en dan de bovenste) door ze voorzichtig aan te draaien wordt je te verlijmen paneel van zelf vlak gedrukt en heb je geen drukbalkjes of wat dan ook nodig. Het gaat er dus om om met beleid te werken.

Succes!

Sander

Oh ja, die stalen zijn wel mooi, maar erg duur en ze zijn zo zwaar dat je ze in de praktijk minder zal gebruiken. nu kan ik gewoon panelen op mijn werkbank lijmen en ze met klemmen en al voorzichtig tegen een muur zetten, en dan de volgende lijmen, probeer dat maar eens met die stalen krengen...

Forum Rechten