Engelbert Strauss werkkleding

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Van begin 2012 draag ik werkkleding van Engelbert Strauss minimaal 6 dagen per week, we zijn nu bijna eind 2013 en ik draag nog steeds diezelfde werkkledij die ik toen besteld had! En het word nu pas stilaan tijd om de broek te vervangen want de "scratch" sluitingen plakken niet meer zo goed, maar alle knoppen zitten er nog op en de ritssluiting doet het nog perfect. De merken die ik hiervoor probeerde zaten niet zo goed, waren snel beschadigd en knoppen en logos vielen er snel van af.

Ik draag die dus in de werkplaats en op werven ongeveer 12 uur per dag, kom in contact met scherpe zaken moet vaak op mijn knieën werken en kan niet geloven hoe lang die werkkledij het blijft uithouden. Anderen die ik ken en die bijvoorbeeld Blacklader en dergelijke gebruiken moeten die 2x per jaar vervangen.

Ik kwam ES tegen door te zoeken op google, het is een Duits bedrijf dat zelf in Duitsland produceert en enkel via internet verkoopt en helaas voor sommigen enkel ook aan bedrijven of zelfstandigen. Ik was meteen verkocht door de grote keuze in kleuren en stijlen die je kan kiezen om goed te passen in je vak, en de prijzen vallen mee in vergelijking met andere topmerken.

de kledij die ik draag zijn de ES-motion in kastanje-hazelaar kleur, via mijn youtube videos krijg ik regelmatig de vraag van waar je die kan vinden...
Toen ik bestelde nam ik één broek, een short, vest, 3 pulls en 6 T-shirts die ik hier dan in de buurt ook mijn logo op heb laten zetten. Ik draag ook lang thermisch ondergoed van hen, de thermische broek draag ik makkelijk 9 maanden per jaar, maar het bovenlijf enkel wanneer het extreem koud is want zodra je in beweging komt raak je overhit!
Toen begin dit jaar mijn puma werkschoenen het begaven na één jaar, heb ik ook bij ES schoenen gekocht die ook van goede kwaliteit lijken te zijn. De nestels zijn nog de originele dus dat is al opmerkelijk!. De Pumas kosten zo'n €120 en gingen één jaar mee, wat niet slecht is. Als ik er in de Brico neem van €30 dan gaan die één maand mee en de rug en voet-pijn krijg je er gratis bij, dus 3x duurder per maand. Ik weet niet of die van ES ook één jaar gaan houden maar ze zitten in ieder geval goed en geven geen rugpijn op harde vloeren. Die wat ik nam kosten rond de €85 met btw. Er zijn er natuurlijk ook van bijna €200...

Ze hebben ook een heel uitgebreide webshop met gereedschap enz... dus profiteer ik er telkens van om filters voor mijn 3m stofmasker te nemen en spullen zoals brandblussers en EHBO kits te nemen om aan de €150 te komen, zo heb je gratis verzending!

Aan te raden dus voor profs enkel (helaas)
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.427
390
Dordrecht
ES heeft best mooie spullen, heb er een waterdichte winterbroek van en die is echt warm en echt waterdicht. Bevalt tot nu toe goed. Binnenkort gaat daar ook gewone werkkleding bijkomen, goed te horen dat die ook van goede kwaliteit is.
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.406
675
Emst
Ik heb toevallig afgelopen vrijdag wat besteld bij Engelbert Strauss.
Kreeg vandaag bericht dat het verstuurd is.
Ik heb als particulier besteld.

Wat werkbroeken betreft heb ik die van Snickers, gaan 3á4 jaar mee,heb ze 6 dagen in de week aan.
Ik heb er twéé en heb ze dus om de week aan.
 

PT Cruiser

Actieve deelnemer
8 mei 2013
56
0
Als de broeken van Snickers 3 à 4 jaar meegaan dan denk ik dat je niet vaak op je knieën zit. Ik ken geen enkele dakwerker die na 6 maand geen gaten heeft ter hoogte van de knieën.

Ik heb tot hier toe altijd al Kansas gehad. Zeer tevreden van. Ook een heel correcte verdeler.
 

Silvano

Actieve deelnemer
5 jul 2013
112
1
Prov. Antwerpen
@pt cruiser:Ik zit ook heel veel op m'n knieën met m'n Snickers en deze gaan bij mij toch ook minimaal 2 jaar mee. En dan zijn ze gewoonlijk nog niet versleten, maar zijn ze een beetje vuil van bvb parketlijm of verf.

Nu nu ik erover nadenk, ik heb eigenlijk nog nooit een Snickers gehad waarmee ik een gat in de knieën had.

Nadeel is wel dat het dure broeken zijn. Heb er ook al aan gedacht om ES eens te proberen.

S.
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.406
675
Emst
Ik zit vrij veel met mijn knieën op straatwerk.
Ben Hovenier, dus inderdaad geen dakwerker.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Op mijn ES zijn de knieën juist de meest goed bewaarde delen, dat deel is van cordura gemaakt.
Wat ik goed vind aan de broek is de verdeling van de zakken, en de zak voor gsm waar een moderne smartphone in past, en die opzij juist boven de knie ligt. Binnen handbereik maar toch ver van vitale organen, dat kan tellen op lange termijn.
Wat iets minder is, is de zak voor plooimeters die wat te los is, als je gaat lopen dan moet je hem vasthouden of hij vliegt eruit.

Als je je werkkleding zelf betaald dan gaat die altijd langer mee denk ik ;) ik ken werknemers die hun broek scheuren wanneer ze een nieuwe willen van de baas.

Ook nog een detail over de broek, kort nadat ik ze kocht maakt ik er een scheur in ter hoogte van het dijbeen door dom te doen met een open breekmes in de zak!
Maar wat wonderlijk is is dat ik die scheur gelaten heb en dat die nooit groter is geworden, na een jaar of zo heeft mijn moeder die toe genaaid.

De vest draag ik niet systematisch, en die ziet niet zo af als de broek. Die ziet er nagenoeg nog altijd als nieuw uit.
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Het hallo ik heb ook de werk kleding van Es' en ben zeer tevreden ik ben timmerman en heb gewoonlijk ieder jaar een nieuw setje broeken nodig ongeacht wel merk
Es' heeft ook nog eens voor ieder budget werk kleding
Ook de knie kussens gaan langer mee dan andere merken ze blijven heel lang zacht
Top merk dus
Mvg Leroy
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.472
950
Riemst
Ik ben gelukkig niet de enige die minstens zes dagen per week zijn werkbroek draagt! Mijn kledij krijg ik van mijn baas. Sinds verschillende jaren is dit Snickers. Kwalitatief beter dan Fristads dat ik voordien zelf kocht. Ik heb nog nooit een broek echt kapot gehad. De vesten zijn praktisch onverslijtbaar. Jas en bodywarmer zijn warm en passen lekker dicht tegen het lichaam. De sokken vallen tegen wegens snel vochtig.
Schoenen zijn Sievi. Heerlijk om te dragen, en gaan gemakkelijk een jaar mee. In de winter, als het glad is, is een nieuw paar wel aangewezen omdat deze duidelijk meer grip hebben.
 

PBT

Actieve deelnemer
Ook ik heb sinds een maand of 2 de es motion werkbroeken en sinds anderhalf jaar de werkjas in het grijs. Hiervoor heb ik de havep worker pro gehad en die waren na een paar maanden al kapot op de zakken door de telefoon, sleutels en stanleymes. Ook de metertas was niet om over naar huis te schrijven. Veel te krap! Nu met de ES broeken nog nergens problemen mee gehad. Ook ik zit vaak op mijn knieën. Ik werk hoofdzakelijk op de bouw, zowel renovatie als nieuwbouw en ik moet zeggen dat alles het super goed uit houdt. Wat ik ook fijn vind aan deze broeken is dat ik mijn duimstok gewoon kan pakken zonder gekke dingen te hoeven doen omdat alles klemzit.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.