hulp nodig voor te bouwen werkbank

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Gisteren in de snoepwinkel van festool vertoefd, supergaaf en zeer handige tips gekregen, erg leerzaam dus
Vandaag een stapeltje balken gehaald, gelukkig heeft en lokale bouwmarkt hier een groot assorti dus kon ik op mijn gemak de rechte er uit zoeken

De meeste balken zijn inmiddels gezaagd, nu nog groeven en domino's in frezen daarna kan alles gepast worden

Verslag in beeld volgt
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Hallo houtliefhebbers,

Allereerst wil ik jullie bedanken voor de bijdrages die jullie geleverd hebben in de verschillende vragen die ik hier op het forum heb gelanceerd.
De werkbank - deel 1 - is inmiddels af en het leek me tijd om een verslagje te posten

Ik zou zeggen leun achterover en start het filmpje

 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Netjes gedaan hoor! Die inleg van de festool plaat ga ik onthouden, ik zat te moeilijk te denken....
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
ik ook in het begin maar na een paar keer een latje er tegen aan houden en de schuifmaat erbij leek het ineens veel minder moeilijk
Er komt aan de andere kant ook nog een stuk werkblad (de totale bank wordt dus L vormig) en daar komt nog een freestafel (icm met de LS Positioner van Incra) daar ga ik dezelfde plaat voor gebruiken.
Ik wil er nog 1 kopen voor de cirkelzaag dan kan ik ze uitwisselen van positie
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.766
146
Rotterdam
Mooi gedaan. En een leuk filmpje.
Als ik ooit een nieuwe werkbank ga maken, ga ik wat ideetjes van je pikken.

Groeten, Raymond
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Dank je pieter,

Ja de lintzaag komt helemaal goed, ik zal mijn andere draadje (over de lintzaag) even aanvullen
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Weer een stukje verder, frame van het 2e gedeelte staat
Morgen het MDF er op en dan (eindelijk) het LS Positioner systeem monteren

20131127_203400[1].jpg
 

Jurjen

Actieve deelnemer
19 aug 2012
90
0
Hallo Toxiq,

met wat voor freesje heb je de gaten in het blad gemaakt?

Gr Jurjen
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.