Robland HX 310 of Mafell Erika 85 + Losse vlank- vandikte en losse frees?

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.243
291
Heelsum
Zo, even een tijdje rustig geweest, eerst mijn baan opgezegd en toen een tijd heel veel tijd gehad :) toen eigen bedrijf begonnen en toen helemaal geen tijd meer.

Nu maar weer eens op woodworking kijken, de kogel is door de kerk, heb een Hammer A3 31 besteld met silent as en nog wat toeters en bellen en de lintzaag de Felder 510. De B3 frees / zaag nog even uitgesteld vanwege financiële en ruimte redenen, wil eigenlijk eerst de werkplaats opnieuw inrichten, daarvoor heb ik de schaaf nodig om hout te schaven om de nieuwe werkbank en kasten te maken. Met de Felder zaag moet ik volgens mij de grote stukken kunnen zagen en dan pas schaven in de Hammer. Voor fijner zaagwerk heb ik de CMS tafel en ook de CMS frees dus voorlopig kan ik even zonder de stationaire zaag/frees. Bovendien eerst even weer centjes op de bank en dan in de volgende actie toeslaan.

machines komen volgens mij ergens in April dus tot die tijd blijft t ff rustig hier ;-)
 

Tinker55

Actieve deelnemer
30 okt 2013
202
5
Hardenberg
Goede keus! Heb zelf de A3 26 (ja jammer, had eigenlijk de 31 moeten nemen..) maar wel zeer tevreden; machine is ook uitgerust met de silent as. De B3 is besteld en komt -als het goed is - begin maart. Ik heb de 5,5 pk uitvoering gekozen omdat ik inmiddels krachtstroom in m'n werkplaats heb, en de meerprijs tov de 4 pk versie maar iets van 125 euro (ex) is dus die keus was snel gemaakt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.