Verstelbare meubelpoten.

martie

Actieve deelnemer
28 nov 2010
88
18
Groenlo
Weet iemand een adres waar ik ronde verstelbare meubelpoten kan krijgen ?
Ik zoek meubelpoten van 15 cm en van 28cm lang. Diameter 4 tot 6 centimeter. De poten van 15 cm moeten wel een behoorlijke draagkracht (minimaal 150kg/voet) hebben omdat er een zware kast op komt te staan. De poten van 28 cm zijn om de kast aan de bovenkant vast te zetten tegen het plafond en hoeven alleen maar te zorgen dat de kast niet omvalt.
Ik weet dat Hettich vestelbare meubelpoten heeft, maar niet in de maat van 28 cm.

Ik hoor graag van jullie.

Groet,
Martie.
 
Laatst bewerkt:

Wilmar

Actieve deelnemer
26 feb 2011
31
1
Voor de bovenkant kan je kijken of je met stelpootjes die ze onder keukens gebruiken uit de voeten kan. Heb zo ook een apothekerskast in het verleden vast gezet.
 

martie

Actieve deelnemer
28 nov 2010
88
18
Groenlo
Hallo Wilmar,
De meubelpoten blijven in het zicht. Stelpoten van van kunststof lijken niet zo mooi en zijn dus geen optie.

Martie.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.766
146
Rotterdam
Ik denk dat als het in zicht blijft je het beste zelf iets kan maken.
Je zou een blokje hout kunnen nemen, daar aan de onderkant een gat in boren en dan een grote bout en moer met ring in steken.
Met de bout en moer kan je stellen.

Het zelfde kan je bovenop doen.
Uiteindelijk zie je altijd wel iets van de bout, maar daar ontkom je niet aan.

Groeten, Raymond
 

martie

Actieve deelnemer
28 nov 2010
88
18
Groenlo
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties.

Omdat de poten in het zicht blijven moet het ook een bepaalde sierwaarde hebben.
Ik heb er daarom voor gekozen om verstelbare tafelpoten te nemen die ik op de goede lengte maak.

Groeten,
Martie.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.