Bouwverslag lintzaag Matthias Wandel

mans

Post veel
12 feb 2012
1.062
109
Ik weet niet wat op dit forum de regel of goed gebruik is? Dan doe ik het de volgende keer anders.
ja regel of goed gebruik, het is geen halsmisdaad;), maar voor de duidelijkheid is het beter dat je een eigen topic start, dan weet je wie waar op reageert.
 

paulus57

Nieuw lid
13 dec 2015
15
0
Zo jij let wel erg goed op. ;)
16mm ongeveer heb alles door de van dikte gehaald zodat het precies gelijk was exacte dikte komt niet zo nauw. Heb het frame 1 laag dikker gemaakt omdat ik een klein foutje had gemaakt (spiegelbeeld) bij het lijmen. Voor de sterkte hoeft het allemaal niet want volgens mij is het frame veel sterker als nodig is.

Ik heb het juist in dit topic geschreven omdat het mij niet zo handig leek om een nieuw topic te openen over precies hetzelfde. Ik weet niet wat op dit forum de regel of goed gebruik is? Dan doe ik het de volgende keer anders.

haha ja he ik let wel goed op ja ,
ongeveer 112 mm dus frame dikte
zoals ik al eerder zei ga ik ook zo'n type lintzaag maken, daarvoor ga ik zeker douglas hout voor gebruiken maar ik maak het frame van 120x120mm balken

welk zaagblad heb je er nu in zitten ?
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.325
194
Gem. Winsum (Groningen)
ja regel of goed gebruik, het is geen halsmisdaad;), maar voor de duidelijkheid is het beter dat je een eigen topic start, dan weet je wie waar op reageert.
.

Ja. Het is iha duidelijker om een eigen draadje te beginnen. En mij persoonlijk zou het wat storen als mijn draadje "overgenomen"" zou worden. Overigens vind ik beide (vervlochten) draadjes reuze interessant en goed gebracht hoor).

mvg
klaas0639
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.444
538
Als we maar info krijgen, en beide gaan over het zelf bouwen van de dezelfde lintzaag van Wandel.

Hieronder nog een filmpje over dezelfde Wandel lintzaag, waarbij de maximale capaciteit van de machine wordt gebruikt.
Daarna ongeveer het redelijke maximum voor de Record of Woodfast 305 draaibank.


groeten,
Ornament
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.