Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 4 van de 4

Houtbewerking op aanvraag (betaald uiteraard)

Hallo,

Ik ben eigenlijk op zoek naar een handige houtbewerker die daarnaast ook nog enigszins kunstzinnig/artistiek is aangelegd.

Wat ik graag wil maar zelf niet kan maken vanwege geen tijd / kennis / kunde /materiaal is het volgende.

1) Een theelepel rek. Op de volgende link zie je een voorbeeld van wat ik bedoel http://www.pinterest.com/pin/20829216999489993/
    Het idee wat ik heb is echter om ipv een vierkante kast 3 iets grotere hartjes te maken.
    2 zwarte die normaal als hart staan aan de buitenkant en 1 rode op de kop er tussenin. Er moeten dus wel rijtjes op om theelepels in te hangen. Dit is een cado voor mijn vrouw. Ik weet niet of het idee er mooi uit komt te zien dus gaarne hierin meedenken.

2) Dit is een ornament voor buiten. Ik wil hier graag een klavertje 4 op een sokkel. De sokkel stel ik me voor is een stuk boomstam met de bovenkant schuin afgezaagd. Op de sokkel komt een klavertje 4 (compleet met steeltje svp ). Liefst hier een houtsoort waarbij de nerfstruktuur van het hout mooi past bij het object. Dit figuur staat symbool voor onze 4 kinderen.

Ik zoek iemand die beide zaken kan maken voor me. Liefst uit Limburg (ik woon zelf in de omgeving Venlo). Zeeland is ook een optie (omg vlissingen middelburg) aangezien ik daar door de week werk. Andere plekken alleen als we goed kunnen afstemmen.

Verder zou ik het uiteraard graag voor sinterklaas willen hebben In ieder geval de eerste. De 2 kan eventueel (in overleg) uitgesteld worden tot 4 januari.

Ik hoop van iemand iets te horen. Al is het maar dat je iemand kent die dit soort zaken kan en wil maken. Op google vind ik tot nog toe enkel personen die grote meubels of complete interieurs bouwen.

Groet

RJ Ottenheim
    Laatst gewijzigd door RemyO; 24-10-13 om 15:55. Reden: verkeerde tiitel

Hoi,

Dat soort zaken kan ik voor je maken, maar ik woon in Zoetermeer, beetje uit de richting. Mocht je verder niemand kunnen vinden, geef me dan maar een seintje.

Een hartvorm in combinatie met langwerpige theelepels lijkt me niet helemaal geweldig, al was het maar dat je erg ongelijke rijtjes lepeltjes krijgt met driehoekige lege plekken in je kast. Hangt ook een beetje van het formaat af, wat voor maten heb je in gedachten? Idem voor de sokkel met klavertje vier, hoe hoog/dik wil je die sokkel hebben, hoe groot/dik het klavertje?

Groet, Rob.

Alle ruimtes binnen zo'n hartje kunnen best gebruikt worden. Volgensmij valt dat best mee als je onderstaande afbeelding bekijkt. Maar dan is er nog de vraag of het 3 losse hartjes aan elkaar moeten worden, dus met 3 losse deurtjes, of aan elkaar vast...

Bedankt voor dit mooi voorbeeld. Het is exact wat ik bedoel qua vorm. Uiteraard moeten de balkjes verder uit elkaar en moeten er uitsparingen inzitten voor lepeltjes.
    Bijgaand een impressie van mijn idee

hartje.JPG
    De buitenste hartjes zijn dus iets groter dan het hartje dat op de kop staat. In dit vb heb ik het hartje op de kop 80% genomen van de zwarte.
    De balkjes heb ik even ter illustratie blauw gemaakt maar ik wil ze gewoon in dezelfde kleur als het hart.

Ruimte tov bovenkant ongeveer 4,5 cm
    Ruimte tussen de balkjes .. (even uitzoeken)
    Hoogte van hart ergens rond de 50 cm

Forum Rechten