Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Demodag Nederlandse vereniging van houtdraaiers

Zaterdag 26 oktober a.s. is er weer een demodag van de Nederlandse vereniging van houtdraaiers.
    Deze wordt gehouden in het ROVC, Galvanistraat 13,6716 AE Ede Gld. De tijden zijn van 10.00 - 16.00
    Onderwerpen zijn;
    Beitels slijpen uit de hand, miniatuurdraaien, hout droogmethoden, inleiding vormgeving, veilige opspanmethoden en miniatuur vogelhuisjes draaien.
    Daarnaast is er een expositie miniaturen en een groepexpositie van de organiserende afdeling.
    Ook zijn er weer bedrijven met gereedschappen etc.

klinkt leuk, ik ben wel heel benieuwd, eens moet de eerste x zijn
    is het open voor iedereen? vandaar demo of niet?

groeten, frans

Het is open voor iedere belangstellende

Jan bedankt voor dit bericht.
    Als organisator (de afdeling Flevodraaiers die in Lelystad bij elkaar komt) van deze dag (althans de inhoud) nog een kleine toevoeging:
    De opzet van de dag is gericht op de beginnende houtdraaier en de meer ervaren draaier, die echt bij wil blijven.
    Daarom gaat het om klein draaiwerk, waar weinig hout voor nodig is, dat gemakkelijk te vinden is op rommelmarkten en tweede handswinkels. Bovendien wordt voorgedaan hoe je gewoon op de eigen slijpsteen (amaril) beitels goed scherp kunt krijgen zonder dure hulpmiddelen. Krijg je vers hout, dan leer je die dag hoe deze te drogen. Zijn er uitgangspunten voor vormgeving - je hoort het die dag.
    Hoe doe je dat - miniatuur draaien - het wordt je voorgedaan met de camera er bovenop.
    En natuurlijk een uitgebreide expositie van miniatuur draaiwerk afkomstig uit heel Nederland.
    Ook laten de leden van de Flevodraaiers zien wat zij kunnen in een eigen expositie.
    Daarnaast leuke stands met draaibenodigdheden door diverse gerenommeerde bedrijven uit binnen- en buitenland.
    Allemaal gratis te zien. De kans om kennis te maken met alle facetten van het houtdraaien.
    vr.gr. Jan Pranger.
    www.arstorno.nl
    http://www.arstorno.nl [b:3c68c353]"hout-vormen"[/b:3c68c353]

O ja, morgen ben ik naar de DEMO dag van Radius in Ede, zie hierboven.
    Staat in het teken van miniatuurdraaien en o.a. beitels slijpen uit de hand, hout drogen, opspanmethoden en handelaren met "snoepgoed".
    Gratis toegang van 10.00 tot ongeveer 16.00 uur.
    vr.gr. Jan Pranger.
    http://www.arstorno.nl [b:3c68c353]"hout-vormen"[/b:3c68c353]

Tot morgen.

Ik ben er hoogstwaarschijnlijk ook!

Ik kom morgen ook even kijken.

gr. Gert

Ik ben morgen ook van de partij.
    Groet,
    Pieter

www.houtdraaien.com

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Als ik geen andere afspraken had staan was ik uiteraard gekomen....Maakt iemand even een mooie fotoreportage ?
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Forum Rechten