Alternatief voor dure camellia olie ?

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
@ henkverhaar

Zegt je dit misschien iets?
Fabrikant twee mailde dit. :lol:
Verder hebben ze het over een CAS nummer, kun jij vertellen wat dat is?



Attached files
 

Ton Vinken

Nieuw lid
1 jul 2011
22
0
Camellia olie is een extract van gewone camille. Deze groeid door heel Nederland maar de zaden bevatten heel weinig olie. Als er liefhebbers zijn die van de zomer deze zaden willen gaan verzamelen dan zal ik ze persen. Ik heb een kleine handpers om olie uit zaden te persen (piteba) en we zien wel of het lukt. Ik heb ook Japanse vrienden die hout bewerken en zal het ook hun vragen. Volgens mij worden de zaden in de parafineolie gedaan en zo worden de werkzame stoffen aan het zaad onttrokken. Parafine olie is ook een leuk goedje ik gebruik het om kunstof te poetsen bijvoorbeeld het dashbord van de auto. Het werkt geweldig op kunststof en wordt als nieuw.Het is verkrijgbaar bij de drogist en wellicht werkt dit ook op staal.
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.840
895
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Zweihaak zei:
@ henkverhaar
Zegt je dit misschien iets?
Ja. Tenenkrommend Japans Engels ;-) Het geeft vnl aan wat de (vetzuur)samenstelling van Camellia olie (theezaadolie) is. Overigens is de samenstelling vrijwel identiek aan zonnebloemolie...
Verder hebben ze het over een CAS nummer, kun jij vertellen wat dat is?
Ja, een CAS Registry Number (CAS = chemical abstracts service) is een uniek nummer - elke chemische stof, of die nou synthetisch is of op een op andere manier uit een biologische bron gewonnen is, heeft zo'n nummer. 50-00-0 is bijvoorbeeld formaldehyde. Suiker heeft er een, en TNT, en tung-olie ook. En Camellia-olie dus ook.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.