Cedar strip kayak

Arjan-Kees

Nieuw lid
9 dec 2012
16
1
Groningen
Heb net mijn kayak afgerond. Gemaakt van western red cedar strips. Na eerder een WRC strip cano (Prospector Ranger 15") te hebben gebouwd aan de hand van bouwtekening van de Bootbouwer in Leek is de kayak dit keer een eigen ontwerp (met behulp van een stukje software: Kayak Foundry).

Ik heb voortgang en foto's van de bouw van de kayak gepost op een amerikaans forum van kayakbouwers (Blue Heron Kayaks) maar als er interesse is dan dan wil ik hier ook nog wel foto's plaatsen van de bouw.

Gr
Arjan-Kees

achterkant.jpg
schuin.jpg
bovenaf.jpg
Zijkant.jpg
Zijkant 3.jpg
 
  • Geweldig
Waarderingen: baverhae

peterderooij

Actieve deelnemer
7 sep 2008
584
0
Inderdaad heel mooi, prachtig!
Hebben die touwen en riempjes een functie?
En kan je misschien een link plaatsen naar het forum met de foto's v/d bouw?
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Ongewoon mooi gedaan, zondermeer een plaatje. Ik heb al wat zelfbouw kano's gezien maar dit is wel de mooiste tot nu toe die ik zie.
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
888
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Mooie peddels ook. Maar waarom zo gelamineerd? En waarom van die 'wildwater' modellen? Persoonlijk gebruik ik in NL liever ottertail of beavertail modellen - tenzij je voornamelijk door 20 cm diepe slootjes vaart natuurlijk.
 

bri

Actieve deelnemer
17 nov 2009
301
1
Onvoorstelbaar mooi, complimenten! Wat voor laksysteem heb je er op zitten? Groet, bri
 

Arjan-Kees

Nieuw lid
9 dec 2012
16
1
Groningen
Mooie peddels ook. Maar waarom zo gelamineerd? En waarom van die 'wildwater' modellen?

Geen speciale reden. Ben ' liefhebber' van Whiskey Jack paddles (gelamineerde peddels) en voor kano wat peddels gemaakt. Heb het nodige aan cedar liggen wat zich goed leent voor lamineren.

Wat voor laksysteem heb je er op zitten?
De lak is 2 componenten UV werende PU lak (IJssel DD / Polyservice)
Kayak is overigens nog niet klaar qua lak, zitten nu deels 3 lagen/deels 2 lagen op maar met nodige stofdeeltjes in lak. Heb kayak opgeborgen in garage en wil hem komend voorjaar nog paar keer natschuren en lakken.

Gr
Arjan-Kees
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.