Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Onderwerp: Cedar strip kayak

Cedar strip kayak

Heb net mijn kayak afgerond. Gemaakt van western red cedar strips. Na eerder een WRC strip cano (Prospector Ranger 15") te hebben gebouwd aan de hand van bouwtekening van de Bootbouwer in Leek is de kayak dit keer een eigen ontwerp (met behulp van een stukje software: Kayak Foundry).

Ik heb voortgang en foto's van de bouw van de kayak gepost op een amerikaans forum van kayakbouwers (Blue Heron Kayaks) maar als er interesse is dan dan wil ik hier ook nog wel foto's plaatsen van de bouw.

Gr
    Arjan-Kees

achterkant.jpg
    schuin.jpg
    bovenaf.jpg
    Zijkant.jpg
    Zijkant 3.jpg

Buitengewoon mooi.

Inderdaad heel mooi, prachtig!
    Hebben die touwen en riempjes een functie?
    En kan je misschien een link plaatsen naar het forum met de foto's v/d bouw?

Ongewoon mooi gedaan, zondermeer een plaatje. Ik heb al wat zelfbouw kano's gezien maar dit is wel de mooiste tot nu toe die ik zie.

Hieronder de link naar het forum:
    http://www.blueheronkayaks.com/phpBB...php?f=3&t=2209

De riempjes zijn om de luikjes van de bergruimten voor en en achter dicht te houden. De zigzag 'touwen' zijn elastisch bungeecord om zaken op het dek vast te houden. Het touw langs de boot is er voor dat je iets hebt om vast te grijpen als je uit de boot bent gekukeld en je weer op de boot kan helpen.

Gr
    Arjan-Kees

Heel mooi... of wat komt er daarna... als overtreffende trap. Wat een kunstwerk.
    . . . Als er 1 gereedschap over de dam is staat zo je werkplaats vol . . .

En jij legt zo iets in een sloot???
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Proficiat, een fantastisch eindresultaat.

Mvg,

André

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mathieu Bekijk Berichten
    En jij legt zo iets in een sloot???
    Ja, waar anders... een kano (of kajak) is toch echt om in te varen ;-)

Erg mooi BTW!

Forum Rechten