Advies gezocht: Koffer voor zagen en toebhoren, welk hout

RichardDrempt

Actieve deelnemer
13 mrt 2012
128
0
Drempt
Hallo mede houtfanaten,

Ik heb een nieuwe serie japanse zagen binnen gekregen en nu wil ik deze op gaan bergen in een zelfgemaakte koffer.
Het betreft 3 zagen van ongeveer 50 - 60 cm en wat toebehoren zoals een blokhaakje, kraspen, priem, etc.

Koffers / kisten zijn compleet nieuw voor me, dus ik heb geen idee voor welke houtsoort en dikte ik moet gaan.
De bedoeling is dat ik de koffer ook makkelijk op lokatie kan meenemen en dus niet al te zwaar wordt.

De zagen wil ik in de deksel 'hangen' met bv riempjes en inlegschuim en in de koffer zelf de toebehoren.

Ik ben benieuwd naar jullie adviezen :)
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Balsa is niet zwaar. Maar functioneel gezien niet de beste optie want zeer zacht. Eik noot en kers etc zitten gevoelsmatig kwa gewicht op dezelfde maat.
 

Ad Beumer

Actieve deelnemer
4 aug 2011
322
24
Vuren? Het heeft een beetje een waaibomenhout-imago en is daardoor misschien wat minder salonfähig. Als je daar doorheen kunt kijken is het volgens mij prima spul. Het is licht, taai en eigenlijk best wel mooi (vind ik). Je zult wat meer afval hebben maar daar is de prijs dan meestal ook naar.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.