Nieuw member

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Hallo allemaal,

Mijn naam is Peter Hendriks en heb 41 ringen in mijn middel.
Samen met mijn vriendin en zoontje wonen wij in Landgraaf (pinkpop)
In mijn dagelijks leven ben ik boegschroefmonteur.
Mijn hobby's zijn gitaar spelen en klussen. Deze laatste is heel breed maar ik wil me nu meer gaan richten op hout.. uiteraard. Het leukste vind ik het draaien van hout en zal daar ook wel de meeste vragen over stellen.

Hoop dat ik binnenkort aktief kan deelnemen aan dit forum.
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
WR1944: Schottel klinkt mij heel bekend in de oren... alleen voor mijn tijd. Ik ben begonnen bij Lips en is toen overgenomen door Wärtsilä.

Houtenklaas: dankje, ik werk in Hoensbroek bij Smelt Heerlen BV, dit is het bedrijf waar we als laatste aan zijn overgedragen nadat de nieuwbouw van boegschroeven naar China is verhuisd.
Gelukkig krijgen we regelmatig reparaties en hebben we ook nog ander montagewerk.
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Peter Welkom. Was vandaag nog in Venlo bij Jan Hovens voor een houtdraaimanifestatie Dld/Nl.
Prachtige bijeenkomst van houtdraaiers. Die worden daar 4x per jaar gehouden. Jan geeft ook houtdraailes.
vr.gr. Jan Pranger.
www.arstorno.nl
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
146
Enkhuizen
@jan pranger: shit, ik was vandaag bij mijn schoonouders in Reuver (een paar km ten zuiden van Venlo). Als ik dat geweten had, was ik mooi 'ontsnapt'. Waar is de info te vinden over deze bijeenkomsten?
Is er een website?
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Pieter.
De bijeenkomst bij Jan Hovens is een zgn.stamtisch, zoals die in Duitsland worden gehouden. In dit geval dus NL/Dld.
Er waren zo'n 40 gasten. Deze keer was het thema: beitels slijpen hoe en waarmee.
Daarnaast demonstraties schalen draaien en miniatuur draaiwerk.
Dit alles is te vinden op de Duitse site: www.drechslerforum.de. rubriek "stamtisch".
vr.gr. Jan Pranger.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.