Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Nieuw member

Nieuw member

Hallo allemaal,

Mijn naam is Peter Hendriks en heb 41 ringen in mijn middel.
    Samen met mijn vriendin en zoontje wonen wij in Landgraaf (pinkpop)
    In mijn dagelijks leven ben ik boegschroefmonteur.
    Mijn hobby's zijn gitaar spelen en klussen. Deze laatste is heel breed maar ik wil me nu meer gaan richten op hout.. uiteraard. Het leukste vind ik het draaien van hout en zal daar ook wel de meeste vragen over stellen.

Hoop dat ik binnenkort aktief kan deelnemen aan dit forum.

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    Welkom op dit hout- en mensvriendelijke forum. Ik heb bij Schottel gewerkt in een ver verleden dus het fenomeen boegschroef is mij niet geheel onbekend.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Dag Peter,

Welkom!
    Hoe meer (bootjes)volk hoe leuker. Waar werk jij, in Maasbracht?

Groet, Karel

WR1944: Schottel klinkt mij heel bekend in de oren... alleen voor mijn tijd. Ik ben begonnen bij Lips en is toen overgenomen door Wärtsilä.

Houtenklaas: dankje, ik werk in Hoensbroek bij Smelt Heerlen BV, dit is het bedrijf waar we als laatste aan zijn overgedragen nadat de nieuwbouw van boegschroeven naar China is verhuisd.
    Gelukkig krijgen we regelmatig reparaties en hebben we ook nog ander montagewerk.

Peter Welkom. Was vandaag nog in Venlo bij Jan Hovens voor een houtdraaimanifestatie Dld/Nl.
    Prachtige bijeenkomst van houtdraaiers. Die worden daar 4x per jaar gehouden. Jan geeft ook houtdraailes.
    vr.gr. Jan Pranger.
    www.arstorno.nl
    http://www.arstorno.nl [b:3c68c353]"hout-vormen"[/b:3c68c353]

@jan pranger: shit, ik was vandaag bij mijn schoonouders in Reuver (een paar km ten zuiden van Venlo). Als ik dat geweten had, was ik mooi 'ontsnapt'. Waar is de info te vinden over deze bijeenkomsten?
    Is er een website?
    Groet,
    Pieter

www.houtdraaien.com

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan pranger Bekijk Berichten
    Peter Welkom. Was vandaag nog in Venlo bij Jan Hovens voor een houtdraaimanifestatie Dld/Nl.
    Prachtige bijeenkomst van houtdraaiers. Die worden daar 4x per jaar gehouden. Jan geeft ook houtdraailes.
    vr.gr. Jan Pranger.
    www.arstorno.nl
    dankje voor de tip

welkom peter, geniet van dit leuke forum, gaat vast lukken
    GROETJES MOOTJE

Pieter.
    De bijeenkomst bij Jan Hovens is een zgn.stamtisch, zoals die in Duitsland worden gehouden. In dit geval dus NL/Dld.
    Er waren zo'n 40 gasten. Deze keer was het thema: beitels slijpen hoe en waarmee.
    Daarnaast demonstraties schalen draaien en miniatuur draaiwerk.
    Dit alles is te vinden op de Duitse site: www.drechslerforum.de. rubriek "stamtisch".
    vr.gr. Jan Pranger.
    http://www.arstorno.nl [b:3c68c353]"hout-vormen"[/b:3c68c353]

Forum Rechten