Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Lightbulb Interessant spullen via ProVeiling

Zoek je een lintzaagmachine, een vlakbank of een tafelfreesmachine ? Wellicht kun je hier wat van je gading vinden.

Kreeg het vandaag onder ogen via de mal die ik periodiek van dit bedrijf ontvang.

http://www.proveiling.nl/1702/Failli...lingFotos.aspx
    Groeten, Ekko

"In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel..."

Is die lintzaagmachine van De Walt die hier tussen staat wat ??? Type BS/1310
    Groeten, Ekko

"In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel..."

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Voordat je je zelf rijk rekent hou je hier wel rekening mee?

Opgeld
    Het opgeld bedraagt 15% over de bieding. Over het opgeld betaalt u 21% BTW, en over het bedrag 21% BTW.

in totaal dus ruim 39% extra kosten, exclusief je reiskosten.
    De reiskosten moet je twee keer rekenen, want bij dit soort zaken moet je de de spullen op de kijkdag zeer nauwkeurig bekijken en eventueel testen. Daarna moet je de spullen natuurlijk ophalen.

Voordat je je zelf rijk rekent hou je hier wel rekening mee?

Het opgeld bedraagt 15% over de bieding. Over het opgeld betaalt u 21% BTW, en over het bedrag 21% BTW.
    in totaal dus ruim 39% extra kosten, exclusief je reiskosten.
    De reiskosten moet je twee keer rekenen, want bij dit soort zaken moet je de de spullen op de kijkdag zeer nauwkeurig bekijken en eventueel testen. Daarna moet je de spullen natuurlijk ophalen.
    Dank voor jullie reacties.

Rijk rekenen doe ik me niet, maar als je je vasthoudt aan je maximum bod kun je met een beetje geluk voor weinig geld een mooie machine kopen. Weliswaar komen er nog 39% kosten bij (en dat is inderdaad fors !) maar op sites als MP staan ze te koop voor nog veel méér geld...

Maar.... met name het issue 'testen' is in de praktijk lastig. Hier in Drachten heeft ProVeiling ook een locatie maar het spul staat overal los en soms zelfs (deels) gedemonteerd. Dat is hetgeen wat ik het meest tricky vind... What you see is what you get gaat lang niet altijd op bij dit soort machines, zeker bij veelvuldig gebruikte machines...

Alles bij elkaar trek ik mijn handen er toch maar van af...
    Groeten, Ekko

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Heb een aantal keer op zo'n veiling gekocht, maar nog nooit van te voren gaan kijken. Is wel een bepaald risico, maar ook met kijken kan je niet alles te weten komen. De extra kosten kan je rekening mee houden, het staat al bij de bieding. De laatste keer heb ik zelfs rekening gehouden met dat het ook in de auto moest passen. Geleerd nadat ik een andere keer iemand moest regelen die een betonmolen thuis moest brengen

Veel veilingen zijn ver weg. Ik bied soms pas op andere spullen als ik zeker weet dat ik het belangrijkste (duurste) heb. Anders loop je het risico voor een kabelhaspel oid 500km te moeten rijden...

Forum Rechten